Teju 4 miljoni depozīta taras vienību nodotas “Lidl” veikalos

Kopš depozīta sistēmas ieviešanas šī gada 1. februārī, “Lidl” veikalu taromātos nodoto dzērienu depozīta taras vienību skaits jau tuvojas 4 miljoniem.

21.07.2022 | Rīga

Taras paletes

Īpaši apjomīgs nodotās taras apjoma lēciens tika novērots jūnijā, kad bija gan vasaras karstuma vilnis, gan Jāņu brīvdienas. Kopumā, jūnijā “Lidl” veikalos iedzīvotāji nodevuši gandrīz 1,6 miljonus depozīta taras vienību.

Ņemot vērā ļoti augsto aktivitāti, divos “Lidl” veikalos Rīgā uzsākta plašāku depozīta taras nodošanas telpu izbūve.

Populārākais nodotās depozīta taras veids Latvijā ir PET pudeles, kas saskan ar “Lidl” izvirzīto mērķi samazināt plastikas un mikroplastikas piesārņojumu apkārtējā vidē, veicināt plastikas pārstrādi un tās atkārtotu izmantošanu. Kā daļa no starptautiskās “Schwarz grupas”, “Lidl” ir apņēmies īstenot “Reset Plastic” stratēģiju, kas paredz samazināt plastmasas izmantošanu, kā arī privāto zīmolu produktu iepakojumu padarīt maksimāli pārstrādājamu, bet “Lidl” privāto zīmolu dzērienu plastmasas pudeļu ražošanā izmantot vienīgi 100% pārstrādājamu plastmasu.

Kā liecina dati no “Lidl” veikaliem, lielākā daļa iedzīvotāju savu depozīta čeku par nodoto taru izmanto uzreiz, iepērkoties. Retāk notiek čeka apmaiņa pret skaidru naudu, ko var saņemt veikala kasēs.

“Novērojam, ka kopš depozīta sistēmas ieviešanas mūsu paradumi pamazām mainās - arvien vairāk iedzīvotāju izvēlas nodot iztukšotos dzērienu iepakojumus. Ja sākotnēji bija daudz jautājumu par taras nodošanas procesu, tad tagad to ir krietni mazāk. Tomēr esam novērojuši, ka ik pa laikam pie taromātiem, kas izvietoti “Lidl” veikalu telpās, veidojas rindas. Lai taras nodošanas process būtu raits, ir svarīgi,  lai pudeles un skārdenes nebūtu saplacinātas, jo tas ļauj taromātam netraucēti nolasīt svītrkodu. Tikpat svarīgi, lai dzērienu iepakojumi būtu tukši un sausi, jo taromāts katru nodoto taras vienību arī nosver. Šķidruma paliekas var veicināt kļūdainu svara informācijas nolasīšanu, tādēļ taromāts var taru arī nepieņemt,” uzsver Antra Birzule, “Lidl Latvija” Korporatīvās sociālās atbildības vadītāja.

“Lidl Latvija” pārstāve atzīmē, ka šobrīd lielākā daļa “Lidl” veikalos nopērkamo dzērienu iepakojumu jau ir marķēti ar Latvijas depozīta zīmi. “Lidl” loģistikas centrā Rīgā notiek aktīvs darbs, lai no 1. augusta visiem produktiem būtu atbilstošās Latvijas depozīta marķējuma zīmes, veiksmīgi noslēdzot depozīta sistēmas ieviešanas pārejas periodu. 

“Lidl” ir pirmais un pašlaik vienīgais mazumtirgotājs Latvijā, kas pats iegādājas, uzstāda un apkalpo taromātus savos veikalos, tādējādi nodrošinot pilnīgu kontroli pār depozīta sistēmas veiksmīgu darbību. Tā ir “Lidl” starptautiskā prakse, kas nodrošina slēgta aprites cikla ieviešanu taras iepakojumu apritē. “Lidl” taromātos nodotās pudeles un skārdenes tiek pirmapstrādātas “Lidl” loģistikas centrā Rīgā, un tad nodotas SIA “DIO” tālākai pārstrādei.

Jau ziņots, ka “Lidl” depozīta sistēmas ieviešanā investēja vairāk nekā 3,5 miljonus eiro.

Ieteikumi raitākai depozīta taras nodošanai:  

  • Pirms nes pudeles / skārdenes uz veikalu – pārliecinies, vai uz tām ir Latvijas depozīta zīme, jo apgrozībā līdz 1. augustam ir arī produkti bez tās;
  • Nesaplacini dzērienu iepakojumus, kurus plāno nodot taromātā;
  • Neatstāj tarā šķidrumu, jo tas ietekmē taras svaru un taromāts to var nepieņemt;
  • Izmazgā pudeles / skārdenes pirms nodošanas, jo nevienam nepatīk peļķes un smakas pie taromāta;
  • Atceries, ka depozīta čeka derīguma termiņš ir 6 mēneši, tāpēc nevajadzētu vilcināties ar tā laicīgu izmantošanu, lai samazinātos čeka pazaudēšanas vai aizmiršanas risks;
  • Saņemto “Lidl” depozīta atmaksas kuponu vari iztērēt tikai tajā veikalā, kur tas saņemts, vai arī lūgt skaidras naudas izmaksu veikala kasē;
  • Citās valstīs iegādātu dzērienu taru nevarēsi nodot Latvijas veikalu taromātos. Ja vēlies to utilizēt – izmanto šķirošanas konteinerus.
Par "Lidl"

Mazumtirdzniecības uzņēmums “Lidl”, kā daļa no Nekarzulmā (Vācijā) bāzētās “Schwarz Group”, ir viens no vadošajiem pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmumiem Vācijā un Eiropā. Ar vairāk nekā 12 000 veikaliem un virs 200 loģistikas centriem, "Lidl" pašlaik strādā 31 valstī, kā arī ir pārstāvēts Āzijā.

Kā zemo cenu veikals, “Lidl” koncentrējas uz labākās cenas un kvalitātes attiecības nodrošināšanu saviem klientiem. Vienkāršība un sakārtoti darba procesi izpaužas "Lidl" ikdienas darbā veikalos, reģionālajos loģistikas centros un klientiem sniegtajos pakalpojumos. Nekarzulmā bāzētais “Lidl Stiftung” atbild par standartizēto darba procesu veidošanu un strukturēšanu.

"Lidl" pašlaik strādā vairāk par 360 000 darbinieku. Ikdienas darba dinamisms, spēks, kas ir šī darba rezultāts, un godīga savstarpējā sadarbība ir raksturīga "Lidl" darbam visā pasaulē.

"Lidl" uzņemas atbildību par cilvēkiem, sabiedrību un apkārtējo vidi. Ilgtspēja ir “Lidl” ikdienas darba kvalitātes solījuma rezultāts. Globāli strādājošās “Schwarz Group” apgrozījums 2021. finanšu gadā sasniedza 133,6 miljardus eiro.

Mediju kontaktiem

Korporatīvās Komunikācijas departaments
pr@lidl.lv

Kategorijas


Padalies

Skatīt vēl