Header WWF Partnership

WWF partnerība

Strādājam kopā, lai nodrošinātu ilgtspējīgākas izvēles iespējas

2024. gadā mēs uzsākām savu ilgtermiņa sadarbību ar WWF, kas ietver 30 Lidl valstis, neskaitot Latviju. Piecu gadu partnerība koncentrējas uz mūsdienu globālajiem vides izaicinājumiem: bioloģiskās daudzveidības, klimata un dabas resursu, piemēram, saldūdens, aizsardzību. Mēs strādājam kopā, lai atbildīgi iegādātos izejvielas, cīnītos pret pārtikas izšķērdēšanu un veicinātu ilgtspējīgu uzņēmējdarbības praksi ārpus mūsu pašu vērtību ķēdes.

Ar WWF atbalstu mēs vēlamies, lai mūsu klientiem visā pasaulē būtu vēl vieglāk nākotnē iepirkties ilgtspējīgāk. Tāpēc partnerības moto ir: Strādāt kopā, lai nodrošinātu ilgtspējīgākas izvēles.

WWF Partnership

KLIMATS

Mēs nosakām sev klimata mērķus saskaņā ar Zinātnē balstītu mērķu iniciatīvas (SBTi) metodoloģijām

Klimata pārmaiņas ir globāls izaicinājums, un mēs apzināmies savu atbildību. Tāpēc mūsu partnerībā ar WWF klimata aizsardzību izvirzām par prioritāti. Mēs esam apņēmušies samazināt emisijas saskaņā ar zinātniski pamatotiem klimata mērķiem.

Izstrādājam klimata un dabas finansēšanas plānu

Partnerības ietvaros mēs sadarbojamies ar WWF, lai izstrādātu un izmēģinātu uz klimatu un dabu balstīta finansējuma koncepciju, pamatojoties uz mūsu atstātajām emisijām. Finansēšanas pieejas mērķis ir maksimāli palielināt līdzieguvumus, piemēram, bioloģiskā daudzveidība un ūdens, vienlaikus ievērojot sociālās aizsardzības pasākumus. Finansēšanas plāns tiks saistīts ar atbilstošiem dabas aizsardzības projektiem.

BIOLOĢISKĀ DAUDZVEIDĪBA

Mēs strādājam, lai identificētu bioloģiskās daudzveidības karstos punktus un riskus, un pēc tam īstenotu uzticamu bioloģiskās daudzveidības stratēģiju  

Kopā ar WWF mēs pārskatām mūsu esošos datus un mērķus saistībā ar dabas riskiem, lai izstrādātu un veicinātu visaptverošāku bioloģiskās daudzveidības aizsardzības stratēģiju. Tas ļaus mums noteikt un novērst bioloģiskās daudzveidības riskus, piemēram, mežu izciršanu un sugu izzušanu mūsu vērtību ķēdē. Mēs koncentrēsimies uz īpaši augsta riska vērtību ķēžu un reģionu noteikšanu, kā arī veidu atrašanu, kā palielināt to noturību. Šīm jomām mēs izstrādāsim konkrētus īstenošanas plānus

ŪDENS

Mēs strādājam, lai identificētu saldūdens karstos punktus un riskus, pēc tam īstenot atbildīgu ūdens stratēģiju

Izmantojot WWF ūdens riska filtru, mēs pārskatām savus datus un mērķus saistībā ar saldūdens riskiem, lai izveidotu visaptverošāku stratēģiju atbildīgai ūdens izmantošanai. Sadarbībā ar WWF mēs identificējam un risinām ūdens riskus visā mūsu vērtību ķēdē. Tas ir īpaši svarīgi augsta riska produktiem, piemēram, kafijai, augļiem un dārzeņiem, kur mūsu mērķis ir novērst tādas problēmas kā ūdens piesārņojums vai trūkums.

IZEJVIELAS

Izejvielas ir mūsu produktu pamatā. Tāpēc mēs uzskatām, ka mūsu pienākums ir iegādāties izejvielas sociāli un videi atbildīgā veidā. Lidl KSA stratēģija virza mūsu iesaistīšanos izejvielu jomā un uzsver mūsu ilggadējo apņemšanos iegūt produktus, kas nerada mežu izciršanu. Mēs uzņemamies atbildību un savu darbību centrā novietojam ilgtspējību. Mēs atbalstām ES regulas mērķus piegādes ķēdēm bez mežu izciršanas. 2020. gadā Lidl apliecināja šo apņemšanos, parakstot Pasaules Dabas fonda iniciēto "Cerrado manifestu", kas iebilst pret nelikumīgu zemes sagrābšanu Brazīlijas sojas audzēšanā.

Sadarbībā ar WWF mēs vēlamies nodrošināt atbildīgu starptautisku kritisko izejvielu iegūšanas izsekojamu, no mežu izciršanas un konversijas brīvu piegādes ķēžu izveidi un paplašināšanu. Ja nav norādīts citādi, tālāk norādītie mērķi attiecas uz mūsu pašu zīmolu produktiem (standarta un īpašo piedāvājumu klāsts)  Latvijā un visās pārējās Lidl valstīs. Ņemot vērā tādus noteikumus kā EUDR (Eiropas Savienības Atmežošanas regula) pieeja, mēs esam izvirzījuši sev šādus mērķus:

Izejvielu sagāde bez meža izciršanas un pārveidošanas

Mēs esam apņēmušies iegūt augsta riska izejmateriālus, piemēram, soju, palmu eļļu, kakao, kafiju, liellopu gaļu, koksni, celulozi un papīru, no piegādes ķēdēm, kurās netiek izcirsti meži un tie netiek pārveidoti. Lai to nodrošinātu, mēs nepārtraukti pilnveidojam savu izejvielu stratēģiju, lai novērstu mežu izciršanu un zemes pārveidošanu mūsu pašu zīmola produktiem. Šī pieeja ir saskaņota ar Atbildības pamatiniciatīvu (AFI) un ES Atmežošanas regulu, un tās pamatā ir EUDR tiesību akti.

Atbilstība atmežošanas un pārveidošanas brīvajiem termiņiem*

Mēs nodrošinām, ka gan mēs, gan mūsu piegādātāji ievēro AFI un ES Atmežošanas regulā noteiktos termiņus, kas noteikti mežu izciršanai un pārveidei. Tas attiecas uz augsta riska izejvielām soju, palmu eļļu, kakao, kafiju, liellopu gaļu, koksni, celulozi un papīru.

* Katrs standarts definē beigu datumu, atzīmējot punktu, pēc kura meža izciršana izejvielu audzēšanai noteiktā vietā ir aizliegta. Šie datumi dažādos standartos atšķiras.

Izsekojamība un piegādātāju iesaiste

Mēs pieprasām, lai visi pašreizējie un jaunie piegādātāji pieņemtu politiku, kas nodrošina, ka viņu darbība ir brīva no mežu izciršanas, zemes pārveidošanas un ekspluatācijas līdz 2026. finanšu gada beigām. Šīs saistības pārsniedz juridiskās prasības.

Atbildīgas sojas piegādes ķēdes

Partnerības ietvaros mēs esam apņēmušies izveidot pilnībā izsekojamas sojas piegādes ķēdes, kas ir brīvas no mežu izciršanas, pārveidošanas un ekspluatācijas. Lai to panāktu, mēs rūpīgi novērtēsim mūsu piegādes ķēdē tieši izmantotās sojas izcelsmi (alternatīvie proteīni un sojas produkti), kā arī izvēlētu dzīvnieku izcelsmes produktu, piemēram, vistas, olu un cūkgaļas, barībā. Šī analīze palīdzēs mums noteikt jomas, kurās nepieciešama rīcība.

Turklāt mēs sadarbosimies ar organizāciju „Sadarbība mežu un lauksaimniecības jomā“ (CFA), lai novērtētu un risinātu problēmas saistībā ar atmežošanu, zemes pārveidošanu un izmantošanu mūsu pašu sojas piegādes ķēdēs. Mūsu mērķis ir nodrošināt, ka ilgtermiņā mūsu sojas piegādes ķēdes ir pilnībā izsekojamas un bez mežu izciršanas, pārveidošanas un ekspluatācijas.

Atbildīga palmu (kodolu) eļļa

Sākot ar 2025. finanšu gadu, mēs esam apņēmušies iegūt tikai izsekojamu palmu un palmu kodolu eļļu, kas ir brīva no mežu izciršanas, zemes pārveidošanas un ekspluatācijas. Lai to nodrošinātu, 100% mūsu palmu un palmu kodolu eļļas, ko izmanto gan pārtikas, gan nepārtikas produktos, ir jāatbilst RSPO nošķirtajiem vai ES organiskajiem standartiem. Turklāt 100% atvasināto instrumentu jāatbilst vismaz RSPO masas bilances standartam.

Atbildīga celuloze un papīrs

Mūsu mērķis ir līdz 2025. gada augusta beigām starptautiskā mērogā iegūt tikai izsekojamus, no mežu izciršanas, pārveidošanas un izmantošanas brīvus papīra un celulozes izstrādājumus.

Lai to panāktu, mēs analizēsim papīra un celulozes izstrādājumu kvalitāti un izcelsmi. Šī analīze palīdzēs mums izstrādāt visaptverošu ilgtermiņa stratēģiju, lai nodrošinātu, ka visi papīra un celulozes izstrādājumi ir pilnībā izsekojami un iegūti atbildīgi.

Tas ietver celulozi un papīru mūsu pašu zīmolu produktos, to etiķetēs un iepakojumā Latvijā un visās pārējās Lidl valstīs. Tiek pieņemti FSC, FSC maisījuma un izņēmuma gadījumos arī PEFC standarti un pārstrādāts papīrs

Atbildīga kakao ieguve

Mūsu mērķis ir pārdot 100% izsekojamus un ilgtspējīgus kakao produktus. Būtiska daļa no mūsu centieniem ir kakao izcelsmes analīze, kas kalpo par pamatu visaptverošas un ilgtspējīgas iepirkuma stratēģijas izstrādei sadarbībā ar WWF. Tas ietver investīcijas pilnīgā kakao pupiņu un sviesta izsekojamībā, līdzdalību saglabāšanas projektos galvenajos un augsta riska audzēšanas apgabalos un sadarbību ar attiecīgajām ieinteresētajām pusēm, izmantojot kakao iniciatīvas, kas ir apņēmušās veicināt ilgtspējīgu ražošanu.

Sertificēta kafija: kafijas produkti un grauzdēta kafija

Mēs esam apņēmušies iegūt 100% ilgtspējīgi sertificētus kafijas produktus, tostarp kafijas kapsulas, šķīstošo kafiju un kapučīno. Mūsu mērķis ir nodrošināt, lai, sākot ar 2028. finanšu gadu, visiem pārdotajiem kafijas produktiem būtu atzīta ilgtspējības zīme. Minimālie pieņemtie sertifikāti ir Organic (ES), Rainforest Alliance un Fairtrade.

Turklāt mēs esam apņēmušies arī nepārtraukti palielināt sertificētas grauzdētas kafijas īpatsvaru līdz 100%

Sertificētas tējas piegādes ķēdes

Vēl viens mērķis, ko esam izvirzījuši kā daļu no mūsu partnerības ar WWF, ir nodrošināt pilnībā sertificētus tējas produktus. Tas ietver visas melnās, zaļās tējas un rooibos tējas no mūsu pašu zīmolu produktiem Latvijā un visās pārējās Lidl valstīs. Tiek pieņemti Organic (ES), Rainforest Alliance un Fairtrade sertifikāti.

Vairāk informācijas par mūsu Lidl izejvielu stratēģiju

[Poga + saite uz izejmateriālu iegādes politiku] VALSTS, lūdzu, ievietojiet valstij specifisku saiti

APZINĀTS UZTURS

Pamatojoties uz "Planetary Health Diet" zinātniskajiem principiem, kas iesaka vairāk augu izcelsmes diētu, mēs pēdējos gados esam paplašinājuši savu produktu klāstu, iekļaujot tajā vairāk vegānu un veģetāro produktu.

Izmantojot šo partnerību, mēs paplašinām savu apņemšanos nodrošināt ilgtspējīgāku un veselīgāku uzturu, pieņemot stratēģiju, kurā prioritāte ir augu izcelsmes produkti un kuras mērķis ir samazināt dzīvnieku izcelsmes produktu patēriņu.

Lai to panāktu, mēs uzraugām un pārskatāmi ziņojam par dzīvnieku un augu izcelsmes olbaltumvielu avotu attiecību. Pamatojoties uz šiem datiem, mēs pakāpeniski klāstā iekļaujam vairāk ilgtspējīgus un veselīgus augu proteīna produktus. Darbības joma aptver visu produktu klāstu Latvijā un visās Lidl valstīs visā pasaulē: pašu zīmolu un trešo pušu zīmoli, standarta un īpašā piedāvājuma sortimenti.

Noteikšanā mēs paļaujamies uz WWF metodoloģiju. Diskusijās ar attiecīgajām ieinteresētajām personām šī metode izrādījās pašlaik vispieņemtākā. Kopumā mēs esam ieinteresēti starpnozaru metodoloģijā olbaltumvielu attiecības aprēķināšanai un esam apņēmušies to ievērot.

ZIVIS UN JŪRAS VELTIES

Runājot par atbildīgām zivīm un jūras veltēm, mēs cenšamies sasniegt ambiciozu mērķi nodrošināt lielāku ilgtspējību. Mēs koncentrējamies uz lielāku pārskatāmību un izsekojamību, kā arī tādu labi zināmu sertifikātu izmantošanu kā MSC, ASC, Bio, BAP4 Star un GlobalG.AP.

Mūsu mērķi šajā jomā ietver visu zivju un jūras velšu klāstu Latvijā un visas pārējās Lidl valstīs: pašu un trešo pušu zīmoli, standarta un akcijas klāsts.

Caurspīdīgas un izsekojamas zivis un jūras veltes

Mēs esam apņēmušies nodrošināt visa mūsu zivju un jūras velšu klāsta izsekojamību un caurspīdīgumu. Līdz 2024. finanšu gada beigām vēlamies nodrošināt, lai visi produkti būtu attiecīgi marķēti un norādītu,  ražotājvalsti, sugu un zvejas vai akvakultūras metodi. Mēs arī strādājam, lai demonstrētu pilnīgu zivju un jūras velšu piegādes ķēdes izsekojamību. Akvakultūras gadījumā tas ietver audzēto sugu un izmantotās barības izsekojamību.

Savvaļas nozvejas gadījumā mūsu mērķis ir nodrošināt izsekojamību, pārbaudot gan zvejas kuģi, gan konkrēto nozvejas notikumu.

Atbildīgs zivju un jūras velšu klāsts

Mūsu mērķis ir nodrošināt, ka 100% no visa mūsu zivju un jūras velšu klāsta nāk no avotiem, kas ir klasificēti kā ieteicami vai pieņemami saskaņā ar WWF kritērijiem.

WWF klasificē šādus avotus kā ieteicamus vai pieņemamus:

  • WWF rezultāts 1-3
  • Sertifikāti MSC, ASC, Bio, BAP4 Star, GlobalG.AP
  • Pasaules Dabas fonda (WWF) atbalstītie zivsaimniecības uzlabošanas projekti (FIP) un akvakultūras uzlabošanas projekti (AIP)

Mēs arī esam apņēmušies palielināt zivju un jūras velšu īpatsvaru, kas iegūtas no WWF ieteiktajiem avotiem. Šie avoti ir definēti kā tie, kuru WWF vērtējums ir 1–2.

Mēs novērtēsim šo apņemšanos, izsekojot procentuālo daļu no mūsu kopējā zivju un jūras velšu apjoma, kas iegūts no šiem ieteicamajiem avotiem.

Sertificētas zivju un jūras produktu piegādes ķēdes

Mūsu mērķis ir palielināt mūsu zivju un jūras velšu sortimenta īpatsvaru, kas atbilst WWF ieteiktajiem sertifikātiem. Par ieteicamajiem atzītie sertifikāti ir MSC, ASC, Bio, BAP 4-Star un GlobalG.AP .

Tiek mērīts procentuālais daudzums no zivju un jūras velšu klāsta kopējā apjoma.

APRITES EKONOMIKA UN PĀRTIKAS ATKRITUMU SAMAZINĀŠANA

Lai nodrošinātu resursu saglabāšanu ilgtermiņā, mūsu partnerattiecībās mēs koncentrējamies uz materiālu otrreizējās pārstrādes uzlabošanu un pārtikas atkritumu samazināšanu.

Pārtikas atkritumi mūsu pašu darbībā

Mūsu mērķis ir vēl vairāk samazināt pārtikas atkritumu daudzumu savos veikalos un izplatīšanas centros. Lai to panāktu, mēs izstrādājam globāli piemērojamu stratēģiju ar skaidriem mērķiem. Mūsu uzmanības centrā ir atkritumu samazināšana un nepārdotās pārtikas izmantošanas optimizēšana, tostarp, ja iespējams, tās nodošana labdarībai. Turklāt mēs esam apņēmušies regulāri ziņot par pārtikas izšķērdēšanu gan valsts, gan starptautiskā mērogā. Šīs saistības attiecas uz mūsu veikaliem Latvijā un visās Lidl valstīs.

Pārtikas atkritumi vērtību ķēdē

Pārtikas ražošanā bieži rodas blakusprodukti, kas izraisa pārtikas atkritumus. Daudzus no šiem blakusproduktiem var tālāk apstrādāt, lai ievērojami samazinātu kopējo atkritumu daudzumu. Mēs esam apņēmušies identificēt un novērst pārtikas atkritumus savos ražošanas procesos, jo īpaši attiecībā uz mūsu pašu zīmolu produktiem. Mūsu uzmanības centrā ir tādu ražošanas procesu identificēšana un uzlabošana, kuri ir visvairāk pakļauti pārtikas zudumiem no blakusproduktiem.

Iepakojuma un nepārtikas preču pārstrāde

Mūsu mērķis ir uzlabot aprites praksi iepakošanas un nepārtikas preču jomā. Kopā ar WWF līdz 2025. gadam izstrādāsim un ieviesīsim apļveida stratēģiju. Tas attieksies uz pašu zīmolu produktu un nepārtikas pašu zīmolu produktu iepakojumu.

POLITIKA UN ATBILSTĪBA

Izmantojot mērķtiecīgu komunikāciju un izglītojošu darbu, mūsu mērķis ir informēt nozari un sabiedrību par izvēlētām tēmām, vairot izpratni un iestāties par ilgtspējīgāku iepirkumu praksi.

Šo centienu ietvaros mēs izstrādājam interešu aizstāvības plānu. Šis plāns ietver pasākumus, lai iesaistītos konstruktīvā dialogā ar galvenajām ieinteresētajām pusēm, un tas tiks īstenots sadarbībā ar Lidl Stiftung un WWF. Mūsu pasākumu mērķis ir īpaši aizsargāt klimatu, ūdeni un bioloģisko daudzveidību. Lai sasniegtu šos mērķus, ir ļoti svarīgi palielināt savu līdzdalību valsts iniciatīvās un izmantot savas zināšanas, lai mudinātu citus pievienoties mums aktīvi šo mērķu sasniegšanā.