Vairākums jauniešu arvien apzinātāk izvēlas “Fairtrade” produktus

Jau tradicionāli oktobrī Baltijas valstu un Somijas zīmoli, nevalstiskās organizācijas, mazumtirgotāji un pircēji atzīmē starptautisko “Fairtrade” mēnesi. Izvēloties godīgās tirdzniecības produktus ar “Fairtrade” marķējumu, pircēji visā pasaulē skaidri demonstrē savu noraidošo attieksmi pret pārlieku industrializēto lauksaimniecību un tās negatīvo nospiedumu mūsu planētas dzīvē. 71% Latvijas un 75% Igaunijas skolēnu ir gatavi pirkt “Fairtrade” produktus” - liecina aptauja.

11.10.2022 | Rīga

Fairtrade choko

Starptautiskais “Fairtrade” sertifikāts apliecina, ka laukstrādnieki un zemnieki produktu izcelsmes valstīs saņem taisnīgu atalgojumu un drošus darba apstākļus, kā arī spēj labāk piemēroties un sagatavoties klimata izmaiņām, bet šī solījuma atbilstību faktiem ir pārbaudījuši neatkarīgi eksperti un auditori. “Lidl” visās savas darbības valstīs sadarbojas ar “Fairtrade”, lai nodrošinātu, ka tādi produkti kā tēja, kafija, šokolāde, arī augļi un ziedi tiktu audzēti un sagatavoti veidā, kas nodrošina augstus darba un vides aizsardzības standartus to ieguves valstīs.

“Oktobris, kā rudens ražas noslēguma mēnesis ir speciāli izvēlēts par laiku, kad pievērst sabiedrības uzmanību pārtikas kvalitātei un ilgtspējai. Mūsu klienti, izvēloties produktus ar “Fairtrade” marķējumu, tiešā veidā dod savu atbalstu cilvēka cienīgu darba apstākļu nodrošināšanā, vides piesārņojuma samazināšanā un savvaļas dzīvnieku saglabāšanā daudzās Āfrikas un Āzijas valstīs, kur tiek iegūtas svarīgas pārtikas produktu izejvielas,” saka Antra Birzule, “Lidl Latvija” Korporatīvās sociālās atbildības vadītāja.

Jana Jesmina, “Fairtrade” vadītāja Somijā, Igaunijā un Latvijā, papildinot uzsver: “Es neredzu nevienu iemeslu tam, lai mūsu atpazīstamības un izpratnes līmenis Baltijas valstīs nesasniegtu Ziemeļvalstu līmeni, kur gandrīz 85% iedzīvotāju atpazīst “Fairtrade” marķējumu. Mūsu nākotnes patērētājs ir jau informēts patērētājs. 2022. gada pavasarī mūsu veiktā aptauja atklāja, ka 64% Latvijas un 74% Igaunijas skolēnu tic, ka ar savām pirkumu izvēlēm viņi var pozitīvi ietekmēt jaunattīstības valstu iedzīvotāju dzīves. Kas vairāk, 71% Latvijas un 75% Igaunijas skolēnu ir gatavi pirkt “Fairtrade” produktus”.

“Jau otro gadu pēc kārtas biedrība “Zaļā brīvība” aicina uzņēmumus un izglītības iestādes Latvijā atzīmēt Godīgās tirdzniecības mēnesi oktobrī, pievēršot pircēju un sabiedrības uzmanību cilvēktiesību un vides pārkāpumiem uzņēmumu piegādes ķēdēs, tādējādi rosinot pircējus atbalstīt atbildīgus uzņēmumus un produktus, pievēršot uzmanību tādiem Godīgās tirdzniecības marķējumiem kā “Fairtrade”. Mums ir patiess prieks par katru uzņēmumu Latvijā, kam sociālā atbildība un ilgtspējas jautājums ir svarīgs aspekts tā darbībā, jo tieši uzņēmumu iesaiste un līdzdalība spēlē nozīmīgu lomu atbildīga patēriņa veicināšanā un sabiedrības izglītošanā,” atzīst arī biedrības “Zaļā brīvība” projektu vadītāja Ariana Apine.

“Lidl” veikalos Latvijā patstāvīgi tiek piedāvāti dažādi produkti ar “Fairtrade” sertifikāciju, un to piedāvājums regulāri mainās, tādējādi veicinot un atbalstot klientu vēlmi mainīt savus iepirkšanās paradumus mūsu planētai pozitīvākā virzienā. Visbiežāk tā ir šokolāde, dažādi to saturoši produkti, kā arī kafija, tēja un citi produkti. “Fairtrade” produkti ir atpazīstami pēc īpašās marķējuma norādes uz to iepakojuma.

Par "Lidl"

“Lidl”, kā daļa no Nekarzulmas pilsētā (Vācijā) bāzētās “Schwarz Group”, ir viens no lielākajiem pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmumiem Vācijā un Eiropā. Ar vairāk nekā 12 200 veikaliem un 220 loģistikas centriem "Lidl" pašlaik strādā 31 valstī, kā arī ir pārstāvēts Āzijā, nodarbinot ap 376 000 cilvēku. 

SIA “Lidl Latvija” tika izveidots 2018. gada februārī un savu veikalu tīklu Latvijā atvēra 2021.gada 7. oktobrī. Šobrīd “Lidl Latvija” veikalu tīklā ir jau 30 veikali 13 Latvijas pilsētās.

Mediju kontaktiem

Korporatīvās Komunikācijas departaments
pr@lidl.lv

Kategorijas


Padalies tālāk

Skatīt vairāk