Teju katrs otrais klients izvēlas pašapkalpošanās kases

Pieaugot ērtajiem norēķiniem ar maksājumu kartēm, arvien lielāku popularitāti Latvijā iemanto arī pašapkalpošanās kases veikalos. “Lidl Latvija” veikalos pašapkalpošanās kasēm priekšroku dod teju katrs otrais klients. Pašapkalpošanās kases ir populārākas galvaspilsētā, bet arī reģionos vairāk nekā 45% pirkumu tiek veikti, maksājot pašapkalpošanās kasēs.

18.03.2025 | Rīga

Klients pie pašapkalpošanās kases

Lai gan “Lidl Latvija” pašapkalpošanās kases sāka ieviest tikai pagājušajā gadā, to popularitāte strauji aug, un pašapkalpošanās kasu pakalpojums ir pieejams visos savos 36 “Lidl” veikalos 15 pilsētās. Kopumā tās ir 326 mūsdienīgas pašapkalpošanās kases visā Latvijā. Šis pirkumu veikšanas risinājums tika ieviests, lai padarītu iepirkšanās procesu vēl ērtāku un ātrāku, turklāt ievērojami samazinot rindu veidošanos arī pie tradicionālajām kasēm.

Visvairāk saviem pirkumiem pašapkalpošanās kases klienti izmanto tieši galvaspilsētā - Sporta ielas, Āgenskalna un Krasta ielas veikalos. Savukārt ārpus Rīgas pie pašapkalpošanās kasēm biežāk (45% un vairāk) klienti dodas Ogres, Jelgavas un Ventspils “Lidl” veikalos.

Lai gan joprojām ir veikali, kur pašapkalpošanās kases vēl nav tik populārās kā galvaspilsētā, novērota tendence, ka iedzīvotāju interese par tām tikai pieaug.

“Ja sākumā pie pašapkalpošanās kasēm vairāk varēja manīt jaunāka gada gājuma klientus, tad tagad situācija ir pamainījusies. Arvien vairāk senioru šobrīd dod priekšroku pašapkalpošanās kasēm, kas ir ērtas, jo pirms preču skenēšanas uz tām var uzlikt savu iepirkumu maisiņu un noskenētās preces uzreiz likt tajā. Tāpat klienti jau novērtējuši iespēju, ka pašapkalpošanās kasēs, ievadot savu telefona numuru, strādā Lidl Plus lietotne un nav nepieciešams atsevišķi skenēt arī telefonu,” norāda “Lidl Latvija” Komunikācijas departamenta vadītāja Dana Hasana.

Pašapkalpošanās kases ir lietotājam draudzīgs risinājums, kas ir piemērots gan veicot nelielus pirkumus ar pāris produktiem, gan veicot lielāku pirkumu ar daudziem produktiem un precēm, padarot to par ērtu risinājumu ikvienam klientam.

Piemēram, viens no apjomīgākajiem 2024. gadā pašapkalpošanās kasēs veiktajiem pirkumiem bija par summu 237 EUR un sastāvēja no 61 dažādas preces, bet vienību skaits bija vēl lielāks. Un šādi gadījumi, kad pie pašapkalpošanās kasēm dodas ne tikai ar salīdzinošu vieglu groziņu, bet arī diezgan pilniem ratiņiem, kļūst arvien sastopamāki, jo klienti patiešām novērtē šīs tehnoloģijas priekšrocības.

“Ieviešot pirmās pašapkalpošanās kases, saņēmām vairāk jautājumu par čeka skenēšanu un drošības vārtiņiem, taču šobrīd redzam, ka klienti ir pieraduši pie šīs sistēmas. Prognozējam, ka turpmāk tikai pieaugs klientu skaits, kas dos priekšroku tieši pašapkalpošanās kasēm,” turpina D. Hasana.

Pašapkalpošanās kasu pieejamība ir daļa no “Lidl” pastāvīgās apņemšanās ieviest inovācijas un uzlabot klientu iepirkšanās pieredzi, padarot to patīkamāku un ērtāku ikvienam.

Jau ziņots, ka 2022. gadā “Lidl Latvija” visos savos veikalos ieviesa digitālās cenu zīmes, tādējādi ievērojami samazinot papīra patēriņu. Modernais digitālo cenu risinājums dod iespēju visas cenu un produktu informācijas izmaiņas veikt attālināti, automātiski reāllaikā pārsūtot tās uz visiem veikalu plauktiem.

 

Par "Lidl"

"Lidl" kā daļa no Nekarzulmā (Vācijā) bāzētās "Schwarz Group" ir viens no lielākajiem pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmumiem Vācijā un Eiropā. Ar vairāk nekā 12 350 veikaliem un 220 loģistikas centriem "Lidl" pašlaik strādā 31 valstī, nodarbinot aptuveni 375 000 cilvēku.

“Lidl” saviem klientiem piedāvā kvalitatīvus produktus un preces par labāko cenu. Ikdienu veikalos, loģistikas centros un birojos raksturo vienkāršība un orientēšanās uz noteiktiem procesiem. Savā ikdienas darbībā “Lidl” uzņemas atbildību par cilvēkiem, sabiedrību un vidi. Mums ilgtspēja nozīmē arī to, ka katru dienu apliecinām ar darbiem savu solījumu par kvalitātes standartiem.  Efektivitāte, cieņa, uzticēšanās piezemēta attieksme un piederība ir mūsu uzņēmuma vērtības, kas nosaka to, kā mēs strādājam ikdienā un veido pamatu mūsu uzņēmējdarbības panākumiem.

“Lidl” 2023. finanšu gadā pārdošanas apjomi sasniedza 125,5 miljardus eiro. Savukārt "Schwarz Group" uzņēmumi 2023. finanšu gadā sasniedza 167,2 miljardu eiro pārdošanas apjomus.

SIA "Lidl Latvija" izveidots 2018. gada februārī un savu veikalu tīklu Latvijā atvēra 2021. gada 7. oktobrī. Šobrīd "Lidl Latvija" ir 34 veikali 14 Latvijas pilsētās. Vairāk: Lidl.lv un LinkedIn.

Mediju kontaktiem

Korporatīvās Komunikācijas departaments
pr@lidl.lv

Kategorijas


Padalies tālāk

Skatīt vairāk