“Lidl” stiprina saistības klimata jomā: Neto nulles emisiju līmeņa sasniegšana līdz 2050. gadam

Pamatojoties uz jauniem vērienīgiem klimata mērķiem piegādes tīklā, “Lidl” ir apņēmies līdz 2050. gadam sasniegt neto nulles emisiju līmeni. Tādējādi “Lidl” kārtējo reizi būtiski stiprina savu apņemšanos īstenot ilgtspējīgu uzņēmējdarbības praksi un klimata aizsardzību kā daļu no savas starptautiskās korporatīvās sociālās atbildības (KSA) stratēģijas. Salīdzinot ar 2019. gadu, “Lidl” jau ir ievērojami samazinājis siltumnīcefekta gāzu emisijas par 52% visās valstīs.

03.10.2024 | Rīga

Neto nulles emisijas

“Lidl”, kas ir viens no Eiropas lielākajiem pārtikas mazumtirgotājiem, ir apņēmies līdz 2050. gadam sasniegt neto nulles emisiju līmeni visās struktūrvienībās un piegādes tīklos. Tas nozīmē, ka uzņēmums līdz 2050. gadam samazinās siltumnīcefekta gāzu emisijas iespējami tuvu nullei. Neto nulles mērķis ietver 3. tvēruma emisijas, proti, “Lidl” vērtības tīkla augšposmā un lejasposmā. Šeit rodas vairāk nekā 90% no uzņēmuma kopējām emisijām.

Apvienojam spēkus, lai samazinātu emisijas

Lai sasniegtu neto nulles emisiju līmeni, “Lidl” paplašina savu klimata stratēģiju, iekļaujot jaunus konkrētus mērķus 3. tvēruma jomā – līdz 2034. gadam uzņēmums plāno samazināt siltumnīcefekta gāzu emisijas lauksaimniecībā, mežsaimniecībā un citos zemes izmantošanas veidos par 42,4% (“FLAG emisijas”). “Lidl” ir arī apņēmies tajā pašā laikposmā par 35% samazināt emisijas enerģētikas un rūpniecības nozarē (“E+I emisijas”). *

Šajā nolūkā “Lidl” turpmāk vēl ciešāk sadarbosies ar saviem partneriem un piegādātājiem. Uzņēmums ir apņēmies saviem lielākajiem piegādātājiem, kuri ir atbildīgi par 75% ar produktiem saistīto 3. tvēruma emisiju, līdz 2026. gadam izvirzīt samazināšanas mērķus saskaņā ar Zinātnē balstītu mērķu iniciatīvu (SBTi). SBTi ir globāla iniciatīva, kas atbalsta uzņēmumus zinātniski pamatotu mērķu noteikšanā siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanai saskaņā ar jaunākajām klimata zinātnes atziņām. “Lidl” atbalsta un dod iespēju saviem piegādātājiem sasniegt šos mērķus, izmantojot atbilstošus pasākumus.

Jau sasniegtie klimata stratēģijas starpposma mērķi

Līdz šim “Lidl” jau ir ietaupījis 52% no savas darbības CO2 emisijām (1. un 2. tvēruma)**. Īpašu ieguldījumu ir devusi atjaunīgo energoresursu izmantošana – kopš 2022. gada 1. marta visos “Lidl” veikalos, loģistikas centros un biroju ēkās izmanto 100% videi draudzīgu elektroenerģiju***. Ir veiksmīgi īstenoti arī citi pasākumi, piemēram, jau šobrīd “Lidl” veikalos netiek tirgoti ar lidmašīnām piegādāti augļi.

“Klimata pārmaiņas ir viens no lielākajiem mūsdienu izaicinājumiem, kas skar arī produktu kvalitāti un to pieejamību. “Lidl” jau ir guvis ievērojamus panākumus klimata aizsardzības jomā un turpinām sniegt savu ieguldījumu tajā. Mēs vēlamies saviem klientiem piedāvāt produktus par pieejamām cenām, kas atbilst mūsu mērķiem klimata jomā,” saka Antra Birzule, “Lidl Latvija” Korporatīvās sociālās atbildības vadītāja.

Zinātniski pamatoti mērķi: uzticība zinātnei

“Schwarz Group” uzņēmumi pievienojās Zinātnē balstītu mērķu iniciatīvai jau 2020. gadā, lai palīdzētu sasniegt Parīzes klimata nolīgumā noteikto 1,5 grādu mērķi. “Lidl” ir formulējis savu klimata stratēģiju ar papildu klimata mērķiem, kas ir daļa no “Schwarz Group” uzņēmumu klimata stratēģijas.

“Lidl” uzņemas atbildību un veicina Parīzes klimata aizsardzības mērķu sasniegšanu ar savu klimata ofensīvu kā daļu no savas starptautiskās korporatīvās sociālās atbildības stratēģijas.

*Salīdzinājumā ar 2022. gadu.

**2023. finanšu gads salīdzinājumā ar 2019. gadu.

***Izņemot piegādes līgumus, kurus “Lidl” nevar ietekmēt, piemēram, par atsevišķiem īres īpašumiem ar elektroenerģijas piegādes saistībām.

Par "Lidl"

“Lidl”, kā daļa no Nekarzulmas pilsētā (Vācijā) bāzētās “Schwarz Group”, ir viens no lielākajiem pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmumiem Vācijā un Eiropā. Ar vairāk nekā 12 350 veikaliem un 225 loģistikas centriem "Lidl" pašlaik strādā 31 valstī, kā arī ir pārstāvēts Āzijā.

SIA “Lidl Latvija” tika izveidots 2018. gada februārī un savu veikalu tīklu Latvijā atvēra 2021.gada 7. oktobrī. Šobrīd “Lidl Latvija” veikalu tīklā ir jau 30 veikali 13 Latvijas pilsētās.

Mediju kontaktiem

Korporatīvās Komunikācijas departaments
pr@lidl.lv

Kategorijas


Padalies tālāk

Skatīt vairāk