“Lidl” mierina: bez “brīvajām” olām nepaliksim!

Lai arī vēl nesen “Lidl” nebija pārliecināts par Latvijas olu industrijas spējām pietiekamā daudzumā nodrošināt valsti ar 2. kategorijas jeb ārpus sprostiem dzīvojošu vistu dētajām olām, pašlaik iezīmējas lielāko olu ražotāju apņemšanās un investīcijas vistu labturības standartu celšanā un ražotņu modernizēšanā atbilstoši starptautiskajām prasībām.

18.03.2024 | Rīga

vistas

Mazumtirgotājs informē, ka jau pusi no Latvijas “Lidl” veikalos piedāvātā fasēto olu sortimenta veido ārpus sprostiem dzīvojošo vistu dētās olas.

2021. gada nogalē “Lidl Latvija” bija pirmais mazumtirgotājs Latvijā, kurš publiskoja ciešu apņemšanos sasniegt “Lidl” globāli nosprausto mērķi - 2025. gada laikā izbeigt sprostos dētu olu tirdzniecību un to izmantošanu savu privāto zīmolu produktu sastāvā.

Aktīva darba rezultātā “Lidl” Latvijā ir panācis to, ka jau pašlaik tuvu 70% no “Lidl” privāto zīmolu fasēto olu produktiem ir ārpus sprostiem dētās jeb 0., 1. un 2. kategorijas olas. 

“Tas nav viegls process, tomēr varam būt pārliecināti, ka doto solījumu – no 2025. gada tirgot tikai olas, kuras dējušas ārpus sprostiem dzīvojošās vistas – ir izpildāms, jo jau šodien pusi olu sortimenta “Lidl” veikalos veido tieši ārpus sprostiem dētās vistu olas”, atklāj Antra Birzule, “Lidl Latvija” Korporatīvās sociālas atbildības vadītāja.

Sarežģītā olu “atbrīvošana”

“Lidl” pārstāve vienlaikus norāda, ka vairākus gadus nebija īstas pārliecības, vai šo mērķi izdosies sasniegt tā, lai Latvijas klientiem pietiekamā apjomā varētu nodrošināt tieši Latvijā dētas ārpus sprostiem dzīvojošu vistu olas.

Kā liecina situācija Latvijas olu ražošanas nozarē – ņemot vērā, ka 0. kategorijas (bioloģiski audzētās un atbilstoši sertificētās olas), kā arī 1. kategorijas (brīvos audzēšanas apstākļos dētās olas) ir dārgākas, jau pašlaik ir novērojams Latvijā dētu 2. kategorijas olu deficīts.

Vēl augstāku izaicinājuma latiņu nosaka tas, ka “Lidl” mērķis ir arī visu savu privāto zīmolu produktu sastāvā (piemēram - majonēzēs, uzkodās, konditorejas izstrādājumos u.c.) izmantot kā minimums 2. kategorijas jeb ārpus sprostiem dētas olas.

Jāatzīst, ka olu ražotājiem nav viegli īsā laikā pārorientēt visu savu ražošanu – jaunās vistu kūtīs jāinvestē desmitiem un simtiem miljoniem eiro; finansējuma piesaistei un ēku celtniecībai nepieciešams laiks; ražošanas un dēšanas process ir jāsertificē atbilstoši starptautiski atzītu kvalitātes sertifikātu prasībām; brīvi dzimušais cālēns par kārtīgu dējējvistu izaugs tikai 5 mēnešu laikā. Arī atbalsta mehānismi vistkopjiem pārejai uz augstākiem vistu labturības standartiem Latvijā ir mazāki kā citās ES valstīs.

“Lai arī varam būt droši, ka Latvijas olu nozare spēs modernizēties un piegādāt olas nepieciešamajos daudzumos, tomēr pieļaujam, ka grūtības ar ārpus sprostiem dēto Latvijas olu pieejamību par patērētājiem pieņemamām cenām varētu ilgt kā minimums līdz 2027. gadam,” savā viedoklī dalās Antra Birzule.

Šāda masīva un strauja tirgus atteikšanās no sprostos dētajām olām nozīmē to, ka līdz ar 2025. gadu ļoti strauji palielināsies pieprasījums tieši pēc ārpus sprostiem dētajām olām. Tāpēc 2025. gadā varam saskarties ar nozīmīgu vietējās izcelsmes ārpus sprostiem dēto olu trūkumu, jo, olu ražotājiem krasi mainot savu darba modeli, iespējams dažādu kategoriju olu deficīts, kā arī dažādu kategoriju olu cenu straujš lēciens.  

Tomēr šajā Lieldienu priekšvakarā “Lidl” aicina saglabāt mieru un būt optimistiskiem – bez “brīvajām” olām Latvijā nepaliksim!

Par "Lidl"

"Lidl" kā daļa no Nekarzulmā (Vācijā) bāzētās "Schwarz Group" ir viens no lielākajiem pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmumiem Vācijā un Eiropā. Ar vairāk nekā 12 350 veikaliem un 220 loģistikas centriem "Lidl" pašlaik strādā 31 valstī, nodarbinot aptuveni 375 000 cilvēku.

“Lidl” saviem klientiem piedāvā kvalitatīvus produktus un preces par labāko cenu. Ikdienu veikalos, loģistikas centros un birojos raksturo vienkāršība un orientēšanās uz noteiktiem procesiem. Savā ikdienas darbībā “Lidl” uzņemas atbildību par cilvēkiem, sabiedrību un vidi. Mums ilgtspēja nozīmē arī to, ka katru dienu apliecinām ar darbiem savu solījumu par kvalitātes standartiem.  Efektivitāte, cieņa, uzticēšanās piezemēta attieksme un piederība ir mūsu uzņēmuma vērtības, kas nosaka to, kā mēs strādājam ikdienā un veido pamatu mūsu uzņēmējdarbības panākumiem.

“Lidl” 2023. finanšu gadā pārdošanas apjomi sasniedza 125,5 miljardus eiro. Savukārt "Schwarz Group" uzņēmumi 2023. finanšu gadā sasniedza 167,2 miljardu eiro pārdošanas apjomus.

SIA "Lidl Latvija" izveidots 2018. gada februārī un savu veikalu tīklu Latvijā atvēra 2021. gada 7. oktobrī. Šobrīd "Lidl Latvija" ir 30 veikali 13 Latvijas pilsētās. Vairāk: Lidl.lv un LinkedIn.

Mediju kontaktiem

Korporatīvās Komunikācijas departaments
pr@lidl.lv

Kategorijas


Padalies tālāk

Skatīt vairāk