APZINĀTS UZTURS: LIDL KĀ PIRMĀ IZVĒLE IKVIENAM
Ar “Planetāri veselīgu uzturu” EAT-Lancet komisija ir izstrādājusi zinātniski pamatotu uztura konceptu, kurā galvenā uzmanība pievērsta gan cilvēka, gan planētas veselībai. Uzturs, kas galvenokārt balstīts augu izcelsmes produktos, ļautu planētas iespēju robežās pabarot 2050. gadā sagaidāmo 10 miljardu pasaules iedzīvotāju populāciju.
ĪSUMĀ PAR MŪSU DARBĪBĀM
Labākas rītdienas veicināšanai esam izvirzījuši mērķus, lai saviem klientiem vienmēr piedāvātu labāko produktu klāstu veselīgam un ilgtspējīgākam dzīvesveidam. Mūsu darbības pamatā ir trīs pīlāri: “Veselīgs uzturs”, “Ilgtspējīgs uzturs” un “Pārredzamība un iespēju nodrošināšana”.
ĪSUMĀ PAR MŪSU DARBĪBĀM
Mēs uzlabojam mūsu produktu klāsta uzturvērtības aspektus.
Mūsu mērķis ir līdz 2030. gadam palielināt pilngraudu produktu īpatsvaru sava zīmola produktu klāstā līdz 10%. Līdz 2030. gadam “Lidl” arī piedāvās vismaz vienu pilngraudu produktu variantu visās attiecīgajās produktu grupās.
Mūsu mērķis ir līdz 2030. gadam palielināt augu izcelsmes olbaltumvielu avotu īpatsvaru attiecībā pret dzīvnieku izcelsmes olbaltumvielu avotiem līdz 10%. Tas ietver pākšaugus, riekstus, sēklas un vegāniskas alternatīvas gaļai, olām un zivīm.
Kopš 2023. gada mēs aprēķinām un analizējam "olbaltumvielu sadalījumu", kas nosaka augu izcelsmes olbaltumvielu avotu īpatsvaru salīdzinājumā ar dzīvnieku izcelsmes olbaltumvielu avotiem produktu klāstā. Sākot ar 2025. gadu, “Lidl Latvija” katru gadu atklās informāciju par olbaltumvielu sadalījumu, lai nodrošinātu pārredzamību.
Mūsu pilnībā augu izcelsmes produktu paplašināšana ar Vemondo – privāto zīmolu vegāniem un veģetāriem produktiem, ne tikai vēršas pie vegāniem un veģetāriešiem, bet arī aicina visus klientus izmēģināt vairāk augu izcelsmes uzturu.
Mūsu augļu un dārzeņu produktu klāsts ir svarīga mūsu apzināta uztura stratēģijas daļa saskaņā ar PHD modeli. Mēs “Lidl” veikalos turpināsim nodrošināt saviem pircējiem plašu svaigu augļu un dārzeņu izvēli katru dienu. Turklāt mēs koncentrēsimies uz to, lai piedāvātu sezonālāku un reģionālāku pārtikas produktu klāstu – iespēju robežās no bioloģiskās lauksaimniecības.
Lai samazinātu pārtikas zudumus visos posmos, mēs jau daudzus gadus esam ievērojuši visaptverošu pieeju visā vērtību ķēdē nolūkā mazināt pārtikas zudumus un organiskos atkritumus.
Mēs vēršam klientu uzmanību ar mērķi veicināt veselīgāku un ilgtspējīgāku produktu patēriņu. Lai uzlabotu pārredzamību un palīdzētu klientiem orientēties piedāvājumu klāstā, mēs marķējam produktus ar atzītiem zīmogiem un etiķetēm, piemēram, Fairtrade, Rainforest Alliance un citiem zīmogiem, izmantotās lauksaimniecības metodes norādēm un Bioorganic zīmolu.
Lai labāk norādītu uzturvērtības īpašības, 2023. gadā mēs sākām izmantot Nutri Score un pakāpeniski to paplašinām uz visu savu zīmolu klāstu.
MŪSU APŅEMŠANĀS NODROŠINĀT APZINĀTU UZTURU
“Lai nodrošinātu veselīgu pārtiku pieaugošajam pasaules iedzīvotāju skaitam, ievērojot planētas ierobežojumus, mums ir jāmaina ēšanas paradumi visā pasaulē. Mēs, “Lidl”, jau gadiem ilgi esam apņēmušies dot savu ieguldījumu, pamatojoties uz Planetāri veselīgas diētas zinātniskajiem atklājumiem.”
Nikola Balabans (Nikola Balaban), “Lidl Latvija” valdes loceklis, Iepirkumu departamenta direktors.
MŪSU APŅEMŠANĀS SKAITĻOS
20% palielinājums pārdoto augu izcelsmes produktu* īpatsvaram līdz 2030. gadam
Pilngraudu produktu sadalījums līdz 10% pret kopējo apjomu
Augu izcelsmes olbaltumvielu** īpatsvars līdz 10% salīdzinājumā ar dzīvnieku izcelsmes olbaltumvielu avotiem
* Salīdzinājumā ar 2023. gadu; saskaņā ar “Planetāri veselīga uztura” definīciju: pākšaugi, rieksti, sēklas, pilngraudu produkti, augļi un dārzeņi; kartupeļi (cieti saturoši dārzeņi) ir izņēmums.
** Rieksti, sēklas, pākšaugi un vegāniskas alternatīvas gaļai, olām un zivīm.