“Lidl” sadarbībā ar Pasaules dabas fondu (WWF) paplašina savu starptautisko programmu, lai veicinātu apzinātu uzturu

“Lidl” ir apņēmies paplašināt veselīgo produktu piedāvājumu, un līdz 2050. gadam plānos savu produktu sortimentu saskaņā ar “Planetāri veselīga uztura” (Planetary Health Diet) principiem. Savukārt jau līdz 2030. gadam “Lidl” palielinās augu izcelsmes produktu īpatsvaru sortimentā par 20% salīdzinājumā ar 2023. gadu, tai skaitā produktus ar augstu olbaltumvielu saturu, pilngraudu produktus, kā arī augļus un dārzeņus.

24.01.2025 | Rīga

Ģimene pie pusdienu galda

“Lidl” ir pirmais mazumtirgotājs, kas izmantos Pasaules dabas fonda (WWF) metodoloģiju visās 31 valstīs, kur tas darbojas, klientiem piedāvājot videi draudzīgākas un veselīgākas izvēles.

Lai risinātu globālas problēmas, piemēram, klimata pārmaiņas, bioloģiskās daudzveidības zudumu un nepareiza uztura radītās slimības, ir nepieciešams mainīt mūsu pārtikas sistēmu[1]. Apzinoties šīs būtiskās problēmas un atbildību, “Lidl” aktīvi darbojas, lai palīdzētu pārveidot globālo pārtikas sistēmu, izvirzot augstus mērķus visā savā vērtību ķēdē. Klienti saglabā izvēles brīvību, bet viņiem būs vieglāk izdarīt ilgtspējīgākus pirkumus. Ar Pasaules dabas fonda (WWF) ekspertu atbalstu “Lidl” paplašina apzināta uztura stratēģiju visās mazumtirgotāja darbības valstīs. “Lidl” palielinās savu pašreizējo augu valsts proteīna sortimentu un izvirza ambiciozus mērķus visās trīs “Planetāri veselīga uztura” veselību veicinošajās kategorijās[2].

Apzināts uzturs kā veselības un vides aizsardzības virzītājspēks

“Lidl Latvija” valdes loceklis, Iepirkumu direktors Nikola Balabans (Nikola Balaban): “Lai nodrošinātu veselīgu pārtiku pieaugošajam pasaules iedzīvotāju skaitam, ir būtiski pārveidot globālo pārtikas sistēmu. “Lidl” jau vairākus gadus strādā, lai sasniegtu šo mērķi, balstoties uz  “Planetāri veselīga uztura” principiem. Sadarbībā ar Pasaules dabas fondu mēs vēlamies radīt vēl lielāku pozitīvu  ietekmi nākotnē, piedāvājot saviem klientiem vēl plašāku veselīgu un ilgtspējīgu produktu klāstu par pieņemamām cenām.”

Mariella Meijere no WWF Šveicē piebilst: “Mēs novērtējam “Lidl” apņemšanos pielāgoties “Planetāri veselīga uztura” principiem un izmantot Pasaules dabas fonda izstrādāto metodoloģiju mazumtirgotājiem[3]. Tas ir nozīmīgs solis pārtikas sistēmas pārveidē, kas palīdz mazināt dabas resursu zudumu. Koncentrējoties uz augu izcelsmes izvēli, “Lidl” par prioritāti izvirza gan cilvēku, gan planētas veselību. Ceram, ka šī iniciatīva iedvesmos arī citus mazumtirgotājus pievērsties augu izcelsmes produktiem.”

“Lidl” starptautiskais mērķis līdz 2030. gadam palielināt pārdoto augu izcelsmes pārtikas produktu īpatsvaru par 20% (bāzes rādītājs 2023. gads) ir daļa no “Lidl” visaptverošās korporatīvās sociālās atbildības stratēģijas un apzināta uztura koncepcijas. Tas tiks sasniegts, veicot mērķtiecīgus pasākumus proteīna avotu, pilngraudu produktu, kā arī augļu un dārzeņu kategorijās. Sākot ar 2025. gadu, “Lidl” katru gadu ziņos par sasniegto, padarot datus publiski pieejamus. Pārtikas mazumtirgotājs ievēro Pasaules dabas fonda metodoloģiju, lai veicinātu apzinātu un veselīgu uzturu.

- Olbaltumvielu avoti: Kopš 2023. gada “Lidl” aprēķina un analizē "olbaltumvielu sadalījumu", kas nosaka augu izcelsmes olbaltumvielu avotu īpatsvaru salīdzinājumā ar dzīvnieku izcelsmes olbaltumvielu avotiem produktu klāstā. “Lidl Latvija” mērķis ir līdz 2030. gadam palielināt augu izcelsmes olbaltumvielu avotu īpatsvaru attiecībā pret dzīvnieku izcelsmes olbaltumvielu avotiem līdz 10%. Tas ietver pākšaugus, riekstus, sēklas un vegāniskas alternatīvas gaļai, olām un zivīm. Sākot ar 2025. gadu, “Lidl Latvija” katru gadu atklās informāciju par olbaltumvielu sadalījumu, lai nodrošinātu pārredzamību. Turklāt “Lidl” turpina uzlabot augstos dzīvnieku labturības standartus gaļas produktiem, kurus turpina piedāvāt.

- Pilngraudu produkti: diētiskās šķiedrvielas ir ļoti svarīgas ilgam un veselīgam mūžam.[1] Līdz 2030. gadam “Lidl Latvija” mērķis ir palielināt pilngraudu produktu īpatsvaru sava zīmola produktu klāstā līdz 10%. Līdz 2030. gadam “Lidl” arī piedāvās vismaz vienu pilngraudu produktu variantu visās attiecīgajās produktu grupās.

- Svaigi augļi un dārzeņi: Svaigi augļi un dārzeņi ir būtiska “Lidl” stratēģijas "Apzināts uzturs" sastāvdaļa. “Lidl” turpina nodrošināt pircējiem plašu svaigu produktu klāstu katru dienu.

Plašāka informācija par Lidl iesaisti apzināta uztura jomā ir pieejama tīmekļa vietnē sadaļā “Veicinot veselīgu dzīvesveidu”.


 

[1] Dzīvās planētas ziņojums: https://www.worldwildlife.org/publications/2024-living-planet-report

[2] Trīs veselību veicinošas kategorijas saskaņā ar “Planetāriveselīgu uzturu” : augu izcelsmes olbaltumvielu avoti (pākšaugi, rieksti, sēklas), pilngraudi, augļi un dārzeņi.

[3] Pasaules dabas fonda (WWF) metodoloģija mazumtirgotājiem: https://planetbaseddiets.panda.org/retailers https://planetbaseddiets.panda.org/retailers

Par "Lidl"

"Lidl" kā daļa no Nekarzulmā (Vācijā) bāzētās "Schwarz Group" ir viens no lielākajiem pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmumiem Vācijā un Eiropā. Ar vairāk nekā 12 350 veikaliem un 220 loģistikas centriem "Lidl" pašlaik strādā 31 valstī, nodarbinot aptuveni 375 000 cilvēku.

“Lidl” saviem klientiem piedāvā kvalitatīvus produktus un preces par labāko cenu. Ikdienu veikalos, loģistikas centros un birojos raksturo vienkāršība un orientēšanās uz noteiktiem procesiem. Savā ikdienas darbībā “Lidl” uzņemas atbildību par cilvēkiem, sabiedrību un vidi. Mums ilgtspēja nozīmē arī to, ka katru dienu apliecinām ar darbiem savu solījumu par kvalitātes standartiem.  Efektivitāte, cieņa, uzticēšanās piezemēta attieksme un piederība ir mūsu uzņēmuma vērtības, kas nosaka to, kā mēs strādājam ikdienā un veido pamatu mūsu uzņēmējdarbības panākumiem.

“Lidl” 2023. finanšu gadā pārdošanas apjomi sasniedza 125,5 miljardus eiro. Savukārt "Schwarz Group" uzņēmumi 2023. finanšu gadā sasniedza 167,2 miljardu eiro pārdošanas apjomus.

SIA "Lidl Latvija" izveidots 2018. gada februārī un savu veikalu tīklu Latvijā atvēra 2021. gada 7. oktobrī. Šobrīd "Lidl Latvija" ir 34 veikali 14 Latvijas pilsētās. Vairāk: Lidl.lv un LinkedIn.

Mediju kontaktiem

Korporatīvās Komunikācijas departaments
pr@lidl.lv

Kategorijas


Padalies tālāk

Skatīt vairāk