“Lidl” sāk aprīkot veikalus ar saules paneļiem

Ņemot vērā “Lidl” starptautiski izvirzītos mērķus ilgtspējas un energoefektivitātes jomās, uzņēmums sāk aprīkot savus veikalus ar saules paneļiem. Jau gandrīz 300 tūkstoši eiro ieguldīti saules paneļu uzstādīšanā pirmajos divos veikalos Rīgā - Dzelzavas ielā 75B un Lubānas ielā 113A. Iepirktās elektroenerģijas apjoms šajos veikalos tādējādi tiks samazināts par trešdaļu.

05.07.2022 | Rīga

Lidl un AJ Power pārstāvji

"Lidl" un "AJ Power" pārstāvji

Plānots, ka Dzelzavas ielā 75B saules paneļi gadā saražos 128 000 kilovatstundas elektrības, kamēr Lubānas ielas 113A veikalā tiks saražots līdz pat 149 000 kilovatstundām elektrības gadā. Kopējais iegūtās saules elektrības apjoms gadā būs līdzvērtīgs 165 mājsaimniecību patērētās elektrības apjomam, kā arī katru gadu novērsīs vairāk nekā 108 tonnu CO2 izmešu veidošanos un nonākšanu Latvijas atmosfērā.

“Lidl”, kā daļa no starptautiskās “Schwarz Group”, ir apņēmies sasniegt ambiciozus klimata mērķus. Līdz 2030. gadam “Lidl” plāno samazināt savas darbības rezultātā radīto izmešu apjomu par 80%.  Lai to sasniegtu, “Lidl” koncentrējas uz CO2 izmešu samazināšanu visās savas darbības jomās, tai skaitā, veicot saules paneļu uzstādīšanu veikalos.

“Arvien vairāk uzņēmumu pasaulē iesaistās aktivitātēs, kas samazina to negatīvo ietekmi uz apkārtējo vidi. Arī mums tā ir viena no svarīgākajām prioritātēm, un “Lidl” veic praktiskas lietas, kas darbos apstiprina šo apņemšanos. Saules paneļu uzstādīšana ļaus ietaupīt elektroenerģijas izdevumus un samazinās CO2 izmešu emisijas dabā. “Lidl” ilgtermiņā plāno saules enerģijas izmantošanu ieviest visos savos veikalos Latvijā,” norāda “Lidl Latvija” Korporatīvās sociālās atbildības vadītāja Antra Birzule.

“Ilgtspēja ir mūsu biznesa pamatā. Jau ceļot mūsu veikalus, izvēlējāmies virkni energoefektīvu risinājumu. Pāreja uz 100% “zaļo elektrību” bija pirmais solis, un saules paneļu uzstādīšana ir loģisks nākamais solis. Saules paneļi arī padara mūs aizvien neatkarīgākus no elektrības cenu svārstībām, un šis līdzekļu ietaupījums ļauj “Lidl” nodrošināt zemākas produktu cenas saviem klientiem,” saka “Lidl Latvija” valdes loceklis Arūnas Dzikas.

Kā jau ziņots, “Lidl Latvija” 2020. noslēdza līgumu, ar kuru tas savos veikalos un loģistikas centrā izmanto tikai 100% Latvijā ražoto “zaļo elektrību”. Dzelzavas un Lubānas ielas “Lidl” veikalu ēkas jau iepriekš ir saņēmušas EDGE sertifikātu, kas apliecina to augsto energoefektivitāti. Lubānas ielas veikalā saules paneļus uzstādīs Vācijas “Centroplan”, savukārt Dzelzavas ielā to darīs Latvijā lielākā privātā enerģētikas uzņēmumu grupa “AJ Power”.

“Esam gandarīti par šo sadarbību ar “Lidl”, kuri kā vienu no savām prioritātēm ir izvirzījuši tieši CO2 izmešu samazināšanu visās savas darbības jomās, tādējādi samazinot savu ietekmi uz vidi. Mūsu ilggadēja pieredze saules paneļu un enerģētikas projektu īstenošanā Latvijā un precizitāte ir vērtības, kuras novērtē arī mūsu sadarbības partneris “Lidl”. Šī ir iespēja mums kā vietējiem ekspertiem apliecināt, ka mūsu darba stils atbilst augstajiem “Lidl” kvalitātes standartiem un labākajai praksei. Ar šo aizvien papildinām savu projektu portfeli, kuram pievienosim arī “Lidl” saules paneļu uzstādīšanu,” atzīmē enerģētikas uzņēmumu grupas “AJ Power” vadītājs Roberts Samtiņš.

Par "Lidl"

"Lidl" kā daļa no Nekarzulmā (Vācijā) bāzētās "Schwarz Group" ir viens no lielākajiem pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmumiem Vācijā un Eiropā. Ar vairāk nekā 12 350 veikaliem un 220 loģistikas centriem "Lidl" pašlaik strādā 31 valstī, nodarbinot aptuveni 375 000 cilvēku.

“Lidl” saviem klientiem piedāvā kvalitatīvus produktus un preces par labāko cenu. Ikdienu veikalos, loģistikas centros un birojos raksturo vienkāršība un orientēšanās uz noteiktiem procesiem. Savā ikdienas darbībā “Lidl” uzņemas atbildību par cilvēkiem, sabiedrību un vidi. Mums ilgtspēja nozīmē arī to, ka katru dienu apliecinām ar darbiem savu solījumu par kvalitātes standartiem.  Efektivitāte, cieņa, uzticēšanās piezemēta attieksme un piederība ir mūsu uzņēmuma vērtības, kas nosaka to, kā mēs strādājam ikdienā un veido pamatu mūsu uzņēmējdarbības panākumiem.

“Lidl” 2023. finanšu gadā pārdošanas apjomi sasniedza 125,5 miljardus eiro. Savukārt "Schwarz Group" uzņēmumi 2023. finanšu gadā sasniedza 167,2 miljardu eiro pārdošanas apjomus.

SIA "Lidl Latvija" izveidots 2018. gada februārī un savu veikalu tīklu Latvijā atvēra 2021. gada 7. oktobrī. Šobrīd "Lidl Latvija" ir 32 veikali 13 Latvijas pilsētās. Vairāk: Lidl.lv un LinkedIn.

Mediju kontaktiem

Korporatīvās Komunikācijas departaments
pr@lidl.lv

Kategorijas


Padalies tālāk

Skatīt vairāk