Rasols būs uz katra otrā svētku galda

Rasols Latvijā joprojām ir neatņemama svētku sastāvdaļa, un jaunākā “Lidl Latvija” un pētījumu aģentūras “Norstat” aptauja* rāda, ka 53% jeb katrs otrais iedzīvotājs gatavo rasolu gan Ziemassvētkos, gan Jaunajā gadā. Šie salāti ir vairāk nekā ēdiens – tie simbolizē ģimenes kopību, tradīciju un svētku noskaņu. Laika gaitā rasols ir pārliecinoši iemantojis savu vietu uz svētku galda, un katrā ģimenē ir savas iecienītās variācijas, papildinot vai izņemot sastāvdaļas pēc savas gaumes.

11.12.2025 | Latvija

Rasols uz šķīvja

Rasola klasika un sastāvdaļu izvēle

Aptaujas dati rāda, ka lielākajai daļai Latvijas iedzīvotāju rasola pamatbūtība ir skaidra. Zaļie zirnīši ir neaizstājami 76% respondentu, un tiem cieši seko kartupeļi, olas un majonēze, kuras vairāk nekā 70% aptaujāto uzskata par obligātām sastāvdaļām. Gaļas izvēle arī ir nozīmīga – 57% respondentu rasolu neiedomājas bez desas, bet cita gaļa ir neaizstājama 32% aptaujāto.

Interesanti novērot, kā izvēles mainās paaudžu griezumā – jaunieši biežāk dod priekšroku desai, kamēr godos vecāki cilvēki dod priekšroku gaļai, atspoguļojot skaidru tendenci, ka gaumes svārstās līdz ar vecumu. Reģionālās īpatnības ir izteiktas – Vidzemē 78% respondentu par obligātiem uzskata marinētos gurķus, Latgalē vairāk nekā citviet izmanto skābētos vai svaigos gurķus (32%), savukārt sīpolus pievieno teju katrs trešais Kurzemes iedzīvotājs (30%).

Tomēr ābolu pievienošana rasolam ir gandrīz izzudusi – tikai neliela daļa respondentu to pievieno, galvenokārt senioru vidū, bet jaunākās un vidējās vecuma grupās šī tradīcija sastopama reti (1–2%). Lai gan rasolā āboli kļūst arvien retāk sastopami, tie joprojām ieņem nozīmīgu lomu svētku galdā – tos izmanto pīrāgos un desertos, svaigajos salātos un arī cepeša pildījumā. Turklāt šogad ābols ir īpaši populārs, jo “Lidl” Adventes periodā līdz 21. decembrim īsteno labdarības akciju “Katrs ābols ir svarīgs”: par katru pārdoto ābolu kilogramu uzņēmums ziedo 10 centus SOS Bērnu ciematu asociācijai, lai svētku mielastus sarūpētu bērniem un jauniešiem visā Latvijā un veicinātu veselīga uztura zināšanas un prasmes.

Tradīcijas satiekas ar improvizāciju

Lai arī klasiskais rasols joprojām ir visiecienītākais, virtuvēs netrūkst radošuma – citi pievieno, piemēram, ananasus, sēnes, zaļās olīvas vai pat granātābolu sēkliņas. Aptauja rāda, ka lielākā daļa iedzīvotāju (71%) pieturas pie ierastajām sastāvdaļām, tomēr daudzi nebaidās pievienot savas nianses. Seniori visbiežāk eksperimentē ar dažādiem augļiem un dārzeņiem, radot jaunus receptes variantus.

Atšķirības redzamas arī starp sievietēm un vīriešiem – sievietes biežāk izvēlas produktus ar zemāku tauku saturu (7% pret 4%), saglabājot tradicionālo rasola garšu, bet pievēršoties veselīgākām izvēlēm. Tas apliecina, ka klasika un mūsdienīgas pieejas virtuvē var līdzāspastāvēt, ļaujot katrai ģimenei radīt savu “īstā rasola” versiju.

“Rasols nav tikai ēdiens — tas ir svētku simbols,” uzsver Dana Hasana, “Lidl Latvija” Korporatīvās komunikācijas departamenta vadītāja. “Tuvojoties svētkiem, mēs redzam, ka pieprasījums pēc rasola sastāvdaļām būtiski pieaug, un tas apliecina, cik cieši šis ēdiens saistās ar svinēšanu un ģimenes kopā būšanu. Turklāt, izdevīga iepirkšanās ir vērtīga, tāpēc esam parūpējušies, lai “Lidl” veikalos gan rasola sastāvdaļas, gan citus svētkiem un ikdienai nepieciešamos produktus iespējams iegādāties par zemākajām cenām, kā apstiprināja pētījumu uzņēmuma “SeeNext” novembrī veiktais cenu pētījums, kas atzina “Lidl” kā izdevīgāko mazumtirgotāju.”

* Aptauju 2025. gada novembrī pēc “Lidl Latvija” pasūtījuma veica pētījumu aģentūra “Norstat”, aptaujā piedalījās 1004 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

 

Par "Lidl"

"Lidl" kā daļa no Nekarzulmā (Vācijā) bāzētās "Schwarz Group" ir viens no lielākajiem pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmumiem Vācijā un Eiropā. Ar vairāk nekā 12 350 veikaliem un 220 loģistikas centriem "Lidl" pašlaik strādā 31 valstī, nodarbinot aptuveni 375 000 cilvēku.

“Lidl” saviem klientiem piedāvā kvalitatīvus produktus un preces par labāko cenu. Ikdienu veikalos, loģistikas centros un birojos raksturo vienkāršība un orientēšanās uz noteiktiem procesiem. Savā ikdienas darbībā “Lidl” uzņemas atbildību par cilvēkiem, sabiedrību un vidi. Mums ilgtspēja nozīmē arī to, ka katru dienu apliecinām ar darbiem savu solījumu par kvalitātes standartiem.  Efektivitāte, cieņa, uzticēšanās piezemēta attieksme un piederība ir mūsu uzņēmuma vērtības, kas nosaka to, kā mēs strādājam ikdienā un veido pamatu mūsu uzņēmējdarbības panākumiem.

“Lidl” 2023. finanšu gadā pārdošanas apjomi sasniedza 125,5 miljardus eiro. Savukārt "Schwarz Group" uzņēmumi 2023. finanšu gadā sasniedza 167,2 miljardu eiro pārdošanas apjomus.

SIA "Lidl Latvija" izveidots 2018. gada februārī un savu veikalu tīklu Latvijā atvēra 2021. gada 7. oktobrī. Šobrīd "Lidl Latvija" ir 36 veikali 15 Latvijas pilsētās. Pēc 2023. gada Lursoft datiem “Lidl Latvija” ir 12. lielākais uzņēmums Latvijā; trešais lielākais mazumtirgotājs pēc apgrozījuma un lielākais nodokļu maksātājs mazumtirdzniecībā. 

Vairāk: Lidl.lv un LinkedIn.

Mediju kontaktiem

Korporatīvās Komunikācijas departaments
pr@lidl.lv

Kategorijas


Padalies tālāk

Skatīt vairāk