“Lidl” Latvijā investējis vairāk nekā 370 miljonus eiro
Mazumtirdzniecības uzņēmums “Lidl” kopš darbības uzsākšanas Latvijā ir investējis vairāk nekā 370 miljonus eiro, izveidojot stabilu pamatu uzņēmuma izaugsmei Baltijas reģionā. Kopš pirmo 15 veikalu atvēršanas, “Lidl” veikalu skaits valstī ir dubultots līdz 30 veikaliem, un uzņēmums plāno paplašināt tīklu, tuvākajā laikā atverot vēl 6 jaunus veikalus.
07.11.2024 | Rīga
Kopš 2017. gada, kad tika uzsākti sagatavošanās darbi “Lidl” ienākšanai Latvijā, uzņēmums ir investējis vairāk nekā 370 miljonus eiro infrastruktūras izveidē un veikalu tīkla attīstībā. Ņemot vērā nākotnes paplašināšanās plānus, investīcijas turpinās pieaugt.
Latvijas patērētāju iecienītākie produkti
Trīs gadu laikā “Lidl” ir spējis nostiprināt savas pozīcijas patērētāju vidū, un daži tā produkti ir izpelnījušies īpašu popularitāti.
- Tā, viens no iecienītākajiem produktiem ir Latvijā ražotais "Pilos" vaniļas biezpiena sieriņš, kura pieprasījums ir tik liels, ka, aprēķinot pārdoto apjomu, tas spētu noklāt sešus futbola laukumus.
- Liela popularitāte ir arī sviesta kruasāniem, kas īpaši pieprasīti tieši Latvijā – uz vienu veikalu pārdoto kruasānu apjoms Latvijā ir augstākais starp visām valstīm, kurās darbojas “Lidl”.
- Tāpat ievērojamu piekrišanu izpelnījies "Pilos" 2% piens, ko pircēji trīs gadu laikā ir iegādājušies tādā daudzumā, ka tas būtu pietiekams, lai piepildītu divus Ķīpsalas peldbaseinus.
- Atgriežoties pie slavenajiem banāniem, to pārdošanas apjoms 3 gadu laikā ir bijis tik liels, ka to varētu simboliski salīdzināt ar “tiltu”, kas stiepjas no Rīgas līdz pat Berlīnei.
Sadarbībā ar vietējiem piegādātājiem veicina eksportu
Svarīgs uzņēmuma darbības elements Latvijā ir ilgtermiņa sadarbība ar vietējiem ražotājiem, kas spēj izpildīt augstās kvalitātes prasības. Pašlaik “Lidl” sadarbojas ar vairāk nekā 70 vietējiem piegādātājiem, un šis skaits turpina pieaugt. Sadarbība ar “Lidl” nodrošina arī eksporta iespējas caur uzņēmuma starptautisko tīklu, kas aptver 31 valsti. Piemēram, Latvijā ražotās šprotes, kuras tiek tirgotas ar “Lidl” privāto zīmolu “Nixe”, ir pieejamas vairāk nekā 20 pasaules valstīs.
Sociālās un ilgtspējas aktivitātes
Vides ilgtspēja ir viena no “Lidl” prioritātēm. Trīs gadu laikā uzņēmums pie saviem veikaliem visā Latvijā ir iestādījis vairāk nekā 16 500 koku, krūmu un citu augu, tādējādi sekmējot pilsētvides uzlabošanu un veicinot zaļo zonu attīstību. Turklāt, “Lidl” bija pirmais mazumtirdzniecības uzņēmums Latvijā, kas saviem klientiem piedāvāja iespēju ziedot taromātos. Projekts “Vecums nav vientulība”, kas tiek īstenots sadarbībā ar Latvijas Samariešu apvienību, divu gadu laikā jau ir palīdzējis saziedot vairāk nekā 65 tūkstošus eiro, kas iegūti no 650 000 taras depozīta vienībām, nodrošinot atbalstu Latvijas vientuļajiem un maznodrošinātajiem senioriem. Tāpat šogad oktobrī atklāta pirmā kukaiņu māja Cēsīs pie topošā “Lidl” veikala, tā uzsverot ilgtspējīgas pilsētvides nozīmi un dabas daudzveidības saglabāšanas nozīmi.
Plāno paplašināties un piedāvāt jaunas darba vietas
“Lidl” komandā strādā vairāk nekā 1 300 darbinieku. Darbinieku labbūtība ir viena no uzņēmuma prioritātēm, un “Lidl” piedāvā saviem darbiniekiem konkurētspējīgu atalgojumu, kas ir viens no augstākajiem nozarē. Papildus tam darbiniekiem tiek nodrošināti dažādi bonusi, veselības apdrošināšana, apmaksātas dzimšanas dienas brīvdienas, kā arī piekļuve bezmaksas psihologa un jurista konsultācijām.
Nākotnē uzņēmums plāno turpināt paplašināt veikalu tīklu un palielināt darbinieku skaitu, piedāvājot jaunas vakances.
Par "Lidl"
"Lidl" kā daļa no Nekarzulmā (Vācijā) bāzētās "Schwarz Group" ir viens no lielākajiem pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmumiem Vācijā un Eiropā. Ar vairāk nekā 12 350 veikaliem un 220 loģistikas centriem "Lidl" pašlaik strādā 31 valstī, nodarbinot aptuveni 375 000 cilvēku.
“Lidl” saviem klientiem piedāvā kvalitatīvus produktus un preces par labāko cenu. Ikdienu veikalos, loģistikas centros un birojos raksturo vienkāršība un orientēšanās uz noteiktiem procesiem. Savā ikdienas darbībā “Lidl” uzņemas atbildību par cilvēkiem, sabiedrību un vidi. Mums ilgtspēja nozīmē arī to, ka katru dienu apliecinām ar darbiem savu solījumu par kvalitātes standartiem. Efektivitāte, cieņa, uzticēšanās piezemēta attieksme un piederība ir mūsu uzņēmuma vērtības, kas nosaka to, kā mēs strādājam ikdienā un veido pamatu mūsu uzņēmējdarbības panākumiem.
“Lidl” 2023. finanšu gadā pārdošanas apjomi sasniedza 125,5 miljardus eiro. Savukārt "Schwarz Group" uzņēmumi 2023. finanšu gadā sasniedza 167,2 miljardu eiro pārdošanas apjomus.
SIA "Lidl Latvija" izveidots 2018. gada februārī un savu veikalu tīklu Latvijā atvēra 2021. gada 7. oktobrī. Šobrīd "Lidl Latvija" ir 34 veikali 14 Latvijas pilsētās. Vairāk: Lidl.lv un LinkedIn.
Mediju kontaktiem
pr@lidl.lv