“Lidl” vietējo piegādātāju skaits desmitkāršojies kopš darbības uzsākšanas
Mazumtirdzniecības uzņēmums “Lidl Latvija” mērķtiecīgi strādā pie sadarbības paplašināšanas ar vietējiem ražotājiem. Kopš darbības uzsākšanas uzņēmums desmitkāršojis vietējo sadarbības partneru skaitu, kas šobrīd pārsniedz 80 vietējos ražotājus dažādās pārtikas kategorijās.
13.11.2025 | Latvija
Jau atverot savus pirmos veikalos Latvijā pirms četriem gadiem, “Lidl” bija uzsācis sadarbību ar vietējiem ražotājiem, kas katru gadu ir paplašinājusies.
“Lidl Latvija” valdes loceklis un Iepirkumu departamenta vadītājs Aleksis Latorre norāda: “Sadarbība ar Latvijas ražotājiem ir viena no prioritātēm, un ir prieks, ka katru gadu vietējo partneru loks tikai paplašinās. Salīdzinājumā ar pagājušo gadu to skaits ir audzis par 23%, sasniedzot būtisku īpatsvaru kopējā sadarbības partneru portfelī.”
Arī šogad izveidotajā zemo cenu groza piedāvājumā katru nedēļu ir 5-8 Latvijā ražoti produkti svarīgākajās pārtikas preču kategorijās.
“Lai gan “Lidl” veikalos teju 90% no produktiem ir mūsu privātie zīmoli, daudzus no tiem ražo vietējie uzņēmumi. Tāpat redzam veiksmīgus sadarbības piemērus, kad Latvijas ražotāji piegādā preces ne tikai mūsu veikaliem Latvijā, bet arī Igaunijā, Lietuvā, Polijā, Slovākijā un citās valstīs, kurās darbojas “Lidl” veikali. Sadarbība ar “Lidl” vienā valstī var pavērt durvis krietni plašākai sadarbībai Eiropas mērogā,” uzsver A. Latorre.
Viens no ilggadējiem partneriem - “Balticovo” ar “Lidl” sadarbojas jau kopš uzņēmuma ienākšanas Latvijā. Sadarbība ir cieša un veiksmīga, turklāt tai ir pieredzes pamats – iepriekš uzņēmums strādāja ar “Lidl” tīklu citās valstīs, piemēram, Lietuvā, kas palīdzēja labi izprast uzņēmuma darbības principus un kvalitātes prasības.
“Kvalitāte un produktu drošība ir mūsu ikdienas prioritātes. Mūsu uzņēmumā tiek ievēroti augstākā līmeņa starptautiskie standarti, tostarp “BRC Global Standard for Food Safety”, kas nosaka stingras prasības visos ražošanas posmos. “Lidl Latvija” kvalitātes standarti pilnībā atbilst šiem principiem, un tie harmoniski iekļaujas mūsu ikdienas darba procesos. Tas nozīmē, ka sadarbība neprasa papildu pielāgojumus, bet kalpo kā apliecinājums tam, ka mūsu iekšējie kvalitātes kritēriji atbilst pasaules līmeņa prasībām. Turklāt sadarbība ļauj nodrošināt, ka vietēji ražoti olu produkti ir pieejami visā Latvijā, vienlaikus veicinot vietējo ekonomiku un stiprinot pircēju uzticēšanos Latvijā ražotai pārtikai,” stāsta Toms Auškāps, “Balticovo” komunikācijas un attīstības direktors.
“Uzņēmums “Smiltenes Piens” sadarbību ar “Lidl” uzsāka pērn, taču šogad tā kļuvusi būtiski plašāka gan piedāvātā produktu klāsta, gan apjoma ziņā. Šāda sadarbības paplašināšana stiprina mūsu pozīcijas Latvijas tirgū un rada priekšnoteikumus turpmākai eksporta attīstībai uz citām Eiropas valstīm, kur darbojas “Lidl” tīkls,” pieredzē dalās “Smiltenes Piens” padomes priekšsēdētājs Armands Kovaldins.
Arī raugoties nākotnē “Lidl Latvija” plāno turpināt paplašināt sortimentu ar vietējiem produktiem un veidot jaunas partnerības, tādējādi nodrošinot Latvijas pircējiem kvalitatīvu un plašu vietējās produkcijas klāstu.
Par "Lidl"
"Lidl" kā daļa no Nekarzulmā (Vācijā) bāzētās "Schwarz Group" ir viens no lielākajiem pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmumiem Vācijā un Eiropā. Ar vairāk nekā 12 350 veikaliem un 220 loģistikas centriem "Lidl" pašlaik strādā 31 valstī, nodarbinot aptuveni 375 000 cilvēku.
“Lidl” saviem klientiem piedāvā kvalitatīvus produktus un preces par labāko cenu. Ikdienu veikalos, loģistikas centros un birojos raksturo vienkāršība un orientēšanās uz noteiktiem procesiem. Savā ikdienas darbībā “Lidl” uzņemas atbildību par cilvēkiem, sabiedrību un vidi. Mums ilgtspēja nozīmē arī to, ka katru dienu apliecinām ar darbiem savu solījumu par kvalitātes standartiem. Efektivitāte, cieņa, uzticēšanās piezemēta attieksme un piederība ir mūsu uzņēmuma vērtības, kas nosaka to, kā mēs strādājam ikdienā un veido pamatu mūsu uzņēmējdarbības panākumiem.
“Lidl” 2023. finanšu gadā pārdošanas apjomi sasniedza 125,5 miljardus eiro. Savukārt "Schwarz Group" uzņēmumi 2023. finanšu gadā sasniedza 167,2 miljardu eiro pārdošanas apjomus.
SIA "Lidl Latvija" izveidots 2018. gada februārī un savu veikalu tīklu Latvijā atvēra 2021. gada 7. oktobrī. Šobrīd "Lidl Latvija" ir 36 veikali 15 Latvijas pilsētās. Pēc 2023. gada Lursoft datiem “Lidl Latvija” ir 12. lielākais uzņēmums Latvijā; trešais lielākais mazumtirgotājs pēc apgrozījuma un lielākais nodokļu maksātājs mazumtirdzniecībā.
Mediju kontaktiem
pr@lidl.lv