Saldējuma sezona ir klāt – ko izvēlas Latvija?

Lai gan laikapstākļi aiz loga vēl ir mainīgi, kalendārs jau aicina sagatavoties vasarai. Viena no lietām, bez kā silto sezonu nevar iztēloties ikviena paaudze, ir saldējums – tas ir iecienīts veids, kā atvēsināties un baudīt vasaras saulainās dienas. Jaunākā “Lidl” un pētījumu kompānijas “Norstat” veiktā aptauja atklāj kādas garšas un veidu saldējumi Latvijā ir iecienītākie.

23.05.2025 | Rīga

Saldējuma izvēle Lidl veikalā

Nemainīgi garšu līderi

Vaniļas jeb plombīra garša ir nemainīgs favorīts – to par savu mīļāko saldējuma garšu aptaujā* atzinuši 35% aptaujāto iedzīvotāju. Tam seko šokolādes un karameļu garšas, ko kā iecienītākās norādīja 30% un 12% respondentu. Salīdzinot ar pagājušo gadu, top trīs garšas nav mainījušās, tomēr ir svārstības to līderībā. Šogad kritusies plombīra popularitāte – pērn to kā mīļāko garšu norādīja 41%, savukārt šokolādes garša šajā sezonā guvusi lielāku atzinību, tās cienītāju pulkam augot par 4%.

Vienlaikus vaniļas popularitātes kritumu var novērot arī paaudžu izvēlēs šī gada ietvaros – 40% aptaujāto virs 40 gadiem plombīrs ir mīļākais saldējums, bet jaunāko paaudžu vidū šis rādītājs ir divas reizes zemāks (19%). Tā vietā iedzīvotāji vecumā līdz 40 gadiem biežāk dod priekšroku karameļu garšai (~19%) un dažādiem augļu un ogu saldējumiem (~13%). Respondentu lokā ir arī netradicionālāku garšu cienītāji, minot, ka mīļākie saldējumi ir ar citronu, rozīņu, pistāciju, cigoriņu, piparmētru un citām garšām.

Aktīvākie saldējuma ēdāji mīt Kurzemē – 98% iedzīvotāju labprāt bauda šo auksto gardumu. Arī citos reģionos tas ir iecienīts saldums, šim rādītājam pārsniedzot 90%. Kopumā tikai 4% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju norādīja, ka saldējums negaršojot.

No vafeļu glāzītes līdz kokosrieksta čaulai

Aptaujas dati rāda, ka cilvēkiem ir dažādas preferences ne tikai saldējuma garšas, bet arī veida izvēlē. Vispopulārākais ir saldējums vafeļu glāzītē, ko izvēlas 37% respondentu. Tam seko vafeļu konusā ar 30%, kas liecina, ka klasiskie formāti joprojām ir ļoti iecienīti.

Trešajā vietā ir saldējums uz kociņa (16%), kas bieži tiek izvēlēts ērtuma dēļ, īpaši jauniešu vidū. Lielie iepakojumi plastmasas kastītēs veido 14%, kas varētu liecināt par ģimenes vai mājas lietošanai paredzētu izvēli.

Tikai 3% norāda, ka vislabāk izvēlās saldējuma nestandarta veidus, kas norāda uz nelielu, bet tomēr esošu interesi par alternatīvām. Likumsakarīgi, jo arī saldējumu ražotāji meklē arvien jaunus veidus, kā izcelties un pārsteigt aukstā garduma cienītājus. Šobrīd veikalos iespējams iegādāties saldējumus cepumu sendvičā, batoniņu formās un pat restorāna cienīgā pasniegšanas veidā, piemēram, kokosriekstu saldējumu, kas pildīts pāršķeltā kokosriekstā.

Baudi atbildīgi

Ar plašu garšu klāstu un augstu kvalitāti saldējumu piedāvājums “Lidl” veikalos turpinās priecēt un atveldzēs visu vasaru. Tomēr iecienītais veikalu tīkls aicina atcerēties par apzināta uztura pamatprincipiem. "Saldējums ir našķis. To, protams, var un vajag ik pa laikam atļauties, bet tas nevar būt kā nozīmīga uztura sastāvdaļa ne pieaugušiem, ne bērniem. Ikviena ikdienas uzturam ir jābūt sabalansētam, un ēdienreizēm ir jābūt regulārām," atgādina Antra Birzule, "Lidl Latvija" Korporatīvās sociālās atbildības vadītāja.

 

* Aptauju 2025. gada maijā pēc “Lidl Latvija” pasūtījuma veica pētījumu aģentūra “Norstat”, aptaujā piedalījās 1003 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

 

Par "Lidl"

"Lidl" kā daļa no Nekarzulmā (Vācijā) bāzētās "Schwarz Group" ir viens no lielākajiem pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmumiem Vācijā un Eiropā. Ar vairāk nekā 12 350 veikaliem un 220 loģistikas centriem "Lidl" pašlaik strādā 31 valstī, nodarbinot aptuveni 375 000 cilvēku.

“Lidl” saviem klientiem piedāvā kvalitatīvus produktus un preces par labāko cenu. Ikdienu veikalos, loģistikas centros un birojos raksturo vienkāršība un orientēšanās uz noteiktiem procesiem. Savā ikdienas darbībā “Lidl” uzņemas atbildību par cilvēkiem, sabiedrību un vidi. Mums ilgtspēja nozīmē arī to, ka katru dienu apliecinām ar darbiem savu solījumu par kvalitātes standartiem.  Efektivitāte, cieņa, uzticēšanās piezemēta attieksme un piederība ir mūsu uzņēmuma vērtības, kas nosaka to, kā mēs strādājam ikdienā un veido pamatu mūsu uzņēmējdarbības panākumiem.

“Lidl” 2023. finanšu gadā pārdošanas apjomi sasniedza 125,5 miljardus eiro. Savukārt "Schwarz Group" uzņēmumi 2023. finanšu gadā sasniedza 167,2 miljardu eiro pārdošanas apjomus.

SIA "Lidl Latvija" izveidots 2018. gada februārī un savu veikalu tīklu Latvijā atvēra 2021. gada 7. oktobrī. Šobrīd "Lidl Latvija" ir 36 veikali 14 Latvijas pilsētās. Vairāk: Lidl.lv un LinkedIn.

Mediju kontaktiem

Korporatīvās Komunikācijas departaments
pr@lidl.lv

Kategorijas


Padalies tālāk

Skatīt vairāk