Bez mikroplastmasas

Bez mikroplastmasas

Plastmasa mūsu ikdienā ir visapkārt. Pa dažādiem ceļiem tā nonāk mūsu vidē un galvenokārt piesārņo ūdeņus un jūras. Arī vismazākās plastmasas daļiņas no kosmētikas un ķermeņa kopšanas produktiem kā viens daudzajiem emisiju avotiem veicina vides piesārņojumu. Tāpēc “Lidl” ir noteicis mērķi no savu produktu sastāva izslēgt šo vismazāko plastmasu, sauktu arī par mikroplastmasu: līdz 2021. gada beigām lielākā daļa no kosmētikas klāsta vairs nesaturēs mikroplastmasu.

Lai “Lidl” klienti uzreiz varētu saprast, kuri produkti, saskaņā ar receptūru, nesatur mikroplastmasu, “Lidl” ievieš informatīvo marķējumu “Rezeptur ohne Mikroplastik” (“Receptūra bez mikroplastmasas”) kosmētikas un ķermeņa kopšanas produktiem. Jau tagad daudzi minētās grupas produkti nesatur mikroplastmasu – ar šo marķējumu būtiski palielināsies iespēja klientiem būt informētiem.

Jau kopš 2015. gada “Lidl” savu ilgtspējas pasākumu ietvaros intensīvi strādā pie mikroplastmasas jautājuma un uzskata, ka ir svarīgi samazināt tās daudzumu. Kopā ar saviem kosmētikas un ķermeņa kopšanas produktu piegādātājiem “Lidl”, ievērojot piesardzības principu, ir apņēmies turpmāk atteikties no cietās, primārās mikroplastmasas (A tips) “Lidl” privāto preču zīmju produktu receptēs. Netiks izmantotas cietās plastmasas daļiņas ar nodiluma efektu, kas ir mazākas par pieciem milimetriem, kā arī bioloģiski nenoārdāmie polimēri cietā, sasmalcinātā, gēlveida, izšķīdinātā vai šķidrā veidā. Papildus primārās mikroplastmasas samazinājumam “Lidl” pēta arī aizstājējvielas ar līdzīgām īpašībām izmantošanai kosmētikas un ķermeņa kopšanas produktos. Tāda apņemšanās palīdz “Lidl” ievērot ne tikai klientu vajadzības, bet arī mazināt vides piesārņojumu ar plastmasu.

Receptūra bez mikroplastmasas

Lidl logo

Pārskatāmība klientiem: “Lidl” ievieš marķējumu “Receptūra bez mikroplastmasas”

Plastmasa mūsu ikdienā ir visapkārt. Pa dažādiem ceļiem tā nonāk mūsu vidē un galvenokārt piesārņo ūdeņus un jūras. Arī vismazākās plastmasas daļiņas no kosmētikas un ķermeņa kopšanas produktiem kā viens daudzajiem emisiju avotiem veicina vides piesārņojumu. Tāpēc “Lidl” ir noteicis mērķi no savu produktu sastāva izņemt šo vismazāko plastmasu, sauktu arī par mikroplastmasu: līdz 2021. gada beigām lielākā daļa no kosmētikas klāsta vairs nesaturēs mikroplastmasu.

Lai “Lidl” klienti uzreiz varētu saprast, kuri produkti nesatur mikroplastmasu, “Lidl” ievieš informatīvo marķējumu “Rezeptur ohne Mikroplastik” (“Receptūra bez mikroplastmasas”) kosmētikas un ķermeņa kopšanas produktiem. Jau tagad daudzi minētās grupas produkti nesatur mikroplastmasu – ar šo marķējumu būtiski palielināsies iespēja klientiem būt informētiem.

Jau kopš 2015. gada “Lidl” savu ilgtspējas pasākumu ietvaros intensīvi strādā pie mikroplastmasas jautājuma un uzskata, ka ir svarīgi samazināt tās daudzumu. Kopā ar saviem kosmētikas un ķermeņa kopšanas produktu piegādātājiem “Lidl”, ievērojot piesardzības principu, ir apņēmies turpmāk atteikties no cietās, primārās mikroplastmasas (A tips) “Lidl” privāto preču zīmju produktu receptūrās. Netiks izmantotas cietās plastmasas daļiņas ar nodiluma efektu, kas ir mazākas par pieciem milimetriem, kā arī bioloģiski nenoārdāmie polimēri cietā, sasmalcinātā, gēlveida, izšķīdinātā vai šķidrā veidā. Papildus primārās mikroplastmasas samazinājumam “Lidl” pēta arī aizstājējvielas ar līdzīgām īpašībām izmantošanai kosmētikas un ķermeņa kopšanas produktos. Tāda apņemšanās palīdz “Lidl” ievērot ne tikai klientu vajadzības, bet arī mazināt vides piesārņojumu ar plastmasu.

Mikroplastmasas jautājums ir daļa no mūsu REset Plastic stratēģijas

Ar savu vienoto plastmasas stratēģiju REset Plastic “Schwarz Group” ir noteikusi mērķi samazināt plastmasas izmantošanu, kā arī padarīt izmantoto plastmasu atkārtoti pārstrādājamu, lai ilgtermiņā noslēgtu aprites ciklus. Tādā veidā grupa uzņemas atbildību un apliecina nepieciešamību rīkoties, apzinoties vajadzību aizsargāt vidi.

ReSet Plastic ietvaros "Lildl" strādā kopā ar saviem piegādātājiem, lai optimizētu produktus un produktu iepakojumus. Kā piemēru var minēt konsekventu mikroplastmasas samazinājumu privāto preču zīmju kosmētikas un ķermeņa kopšanas produktos. Mērķis ir mikroplastmasas vietā izmantot videi nekaitīgākas alternatīvas.

Daļa no mūsu REset Plastic stratēģijas

REset Plastic logo

Ar integrēto plastmasas stratēģiju REset Plastic “Schwarz Group” ir noteikusi mērķi samazināt plastmasas izmantošanu, kā arī padarīt izmantoto plastmasu pārstrādājamu, lai ilgtermiņā noslēgtu aprites ciklus. Tādā veidā grupa uzņemas atbildību un apliecina nepieciešamību rīkoties, apzinoties vajadzību aizsargāt vidi.

“Lidl” ReSet Plastic stratēģijas ietvaros strādā kopā ar saviem piegādātājiem, lai optimizētu produktus un produktu iepakojumus. Kā piemēru var minēt konsekventu mikroplastmasas samazinājumu "Lidl" privāto zīmolu kosmētikas un ķermeņa kopšanas produktos. Mērķis ir rast videi nekaitīgākas alternatīvas mikroplastmasas vietā.

Kopumā starptautiskā REset Plastic stratēģija iedalās šādās piecās rīcības jomās:
izvairīšanās - REduce 
dizains - REdesign 
atkārtota pārstrāde - REcycle 
likvidācija – REmove
inovācijas un informēšana – REsearch

Mikroplastmasa mūsu izpratnē

Tā kā pašlaik mikroplastmasai nav vienotas definīcijas, “Schwarz Group”, kam pieder “Lidl” un arī “Kaufland”, ir izveidojis savu definīciju: mikroplastmasas daļiņas “Lidl” izpratnē ir vizuāli identificējamas plastmasas daļiņas, kas ir mazākas par pieciem milimetriem ar nodiluma efektu un kas nešķīst ūdenī. “Lidl” piegādātājiem turpmāk tiks noteikts ievērot prasības attiecībā uz mikroplastmasu.

Pašlaik tiek ņemti vērā šādi plastmasas veidi: poliamīds (PA); polietilēns (PE); polietilēna tereftalāts (PET); poliesteris (PES); poliimīds (PI); polipropilēns (PP); poliuretāns (PUR).

“Lidl” privāto preču zīmju produktu ražošanā tiek izmantoti arī citi bioloģiski nenoārdāmi, sintētiskie polimēri cietā, sasmalcinātā, gēlveida, izšķīdinātā vai šķidrā veidā. Detalizēta informācija par šīm plastmasām ir pieejama mikroplastmasas memorandā.

Attiecībā uz produktu drošumu, visi “Lidl” produkti ir izgatavoti atbilstoši augstākajām prasībām.

Vairāk par mikroplastmasu

Kāpēc kosmētikas un ķermeņa kopšanas produktos tiek izmantota plastmasa?
Mikroplastmasai kosmētikā un ķermeņa kopšanas produktos ir dažādas funkcijas. Matu šampūnos tā, piemēram, atvieglo matu ķemmēšanu. Tāpat mikroplastmasa palīdz ātrāk iesūkties krēmiem un losjoniem un uzlabo izturību pret ūdeni saules aizsardzības produktos. Turklāt mikroplastmasa kā duļķotājs ziepēs nodrošina krēmīgu konsistenci.

Kā var atteikties no mikroplastmasas?
Mikroplastmasas vietā “Lidl” izmanto videi nekaitīgākas alternatīvas, piemēram, cietā mikroplastmasa uz poletilēna (PE) un polipropilēna (PP) bāzes dušas pīlingos tiek aizstāta ar pumeka daļiņām (perlīts) vai mazgāšanas pīlingos ar bambusa daļiņām (Bambusa Arundinacea Stem Powder).

Lai nākotnē varētu aizstāt šķidro mikroplastmasu, ciešā sadarbībā ar piegādātājiem tiek testētas alternatīvas vielas, novērtējot tādus faktorus kā produktu drošums, nekaitīgums videi, efektivitāte un tehnoloģiskā izmantojamība.

Izaicinājumi saistībā ar mikroplastmasu vidē
Mikroplastmasu, kas bioloģiski nenoārdās, jūrās var uzņemt dzīvie organismi, tādējādi barības ķēdē tā var sasniegt arī cilvēkus. Šo plastmasas daļiņu bīstamība cilvēkiem un dzīvniekiem pašlaik tiek analīzēta dažādos zinātniskos pētījumos.

Nav šaubu, ka plastmasa nav piederīga videi, tāpēc “Lidl” REset Plastic stratēģijas ietvaros iestājas par plastmasas emisiju samazinājumu.

Kas ir mikroplastmasa?

Par ko tiek domāts, kad mēs runājam par mikroplastmasu? Šobrīd tam nav vienotas definīcijas - tas drīzāk ir kopīgs termins plastmasas daļiņām, kas ir mazākas par pieciem milimetriem. Ir divu veidu mikroplastmasa:

Divi mikroplastmasas veidi

Primārā mikroplastika
Sekundārā mikrolastmasa